خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

سفته‌های صادرکنندگان را شخصاً امضا می‌کنم

کد خبر : ۱۷۵۹۵۱

سفته‌های صادرکنندگان خوشنامی که خواهان دریافت تسهیلات هستند را شخصاً امضا می‌کنم.

استاندار همدان گفت: سفته‌های صادرکنندگان خوشنامی که خواهان دریافت تسهیلات هستند را شخصاً امضا می‌کنم.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدناصر نیکبخت اظهار داشت: اگر صادرکنندگان خواهان دریافت تسهیلات هستند و نیاز به وثیقه و سفته نزد بانک دارند، شخصاً آنها را امضا خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم مظلوم‌ترین دولت است، افزود: دولت قول داده مشکلات اشتغال و کسب و کار را حل کند و با شرایطی اداره کشور را در دست گرفت که تحریم‌های اقتصادی برقرار و رکود به همراه تورم ۴۰ درصد بر اقتصاد کشور حاکم بود.

استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای تولیدی استان راکد هستند و یا زیر ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند، گفت: تنها ۱۶ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان همدان بالای ۷۰ درصد ظرفیت خود در حال تولید هستند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر باید توسعه صادرات را اصلی‌ترین برنامه استان قرار دهیم چون دولت و مردم چشم امیدشان را برای توسعه کشور به بخش خصوصی دوخته‌اند. باید به سخنان و مشکلات بخش خصوصی با گوش دل توجه کرد، چون بدون بخش خصوصی نمی‌توان مشکل تولید و اشتغال را حل کرد.

نیکبخت تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون بحران‌های بسیاری را با تدبیرهای داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری پشت سر گذاشته و مشکل تحریم‌ها نیز حل خواهد شد.

استاندار افزود: جای شک و شبهه‌ای نیست که دنیا به این نتیجه رسیده که باید مشکلش را با ایران حل کند و تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: امید من به عنوان خادم مردم به فکر، توان و همت بخش خصوصی است و تمامی نهادها و دستگاه‌های دولتی باید به تقویت صادرات کمک کنند تا رونق یابد و در نتیجه آن تولید و اشتغال ایجاد شود.

نیکبخت تأکید کرد: اگر تولیدکننده سرمایه خود را در بانک سپرده کند بدون دردسر سودی بیشتر از آنچه که در کار تولیدی به دست می‌آورد عایدش می‌شود، از همین رو تولیدکننده و صادرکننده به فکر توسعه کشور هستند. صادرات به معنی خروجی تولید، اشتغال بیشتر و تحقق توسعه است. بانک توسعه صادرات موظف به حمایت از صادرات است و مسئولان باید به استقبال سرمایه‌گذاران بروند.

استاندار همدان تأکید کرد: اگر ارتباط خود را با سرمایه‌گذار و تولیدکننده قطع کنیم چگونه می‌توان استان را اداره کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خواهان اقتصادی درون‌گرا با نگاه به بازارهای خارجی شدند و تأکید کردند که اقتصاد مقاومتی باید به دست بخش خصوصی محقق شود.

نیکبخت با تأکید بر اینکه از عملکرد حوزه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت راضی نیست، گفت: در کار با هیچ‌کس تعارف نباید داشت و اغماض در کار مردم قابل قبول نیست. باید اعتماد مردم به ما جلب شود، هر جا مصلحت مردم در میان باشد باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه معادن، کشاورزی و سفال گفت: سفال استان برای دگرگونی همدان کافی است و جلسه کارگروه توسعه صادرات استان باید حداکثر هر ۴۵ روز یکبار برگزار شود.

استاندار همدان از اداره کل مالیات خواست تا با دید همکاری به مسائل تولید و صادرات بنگرد و تصریح کرد: با توجه به تولید یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان صنایع تبدیلی در این حوزه صفر است و صادرات خام آن نیز سود چندانی ندارد. محصولات کشاورزی نباید به صورت خام صادر شود و با ایجاد صنایع تبدیلی ارزش افزوده بیشتری نصیب استان می‌شود.

وی با اشاره به سفر هیئت اقتصادی به روسیه گفت: در میان هیئت تجاری بیشتر افراد از بخش خصوصی برگزیده شوند.

نیکبخت گفت: مجلس درآمد استان همدان از محل مالیات‌ها را ۳۲۳ میلیارد تومان در نظر گرفته است و مسئولان را مکلف کرده تا از منابع جدید این درآمدها را کسب کنند. تلاش‌ها و رایزنی با نمایندگان مجلس برای کاهش این مبلغ راه به جایی نبرد.

وی تأکید کرد: در ملاقات با رئیس کل بانک تجارت ۵ میلیارد تومان برای شرکت شیشه همدان، ۱۰ میلیارد تومان برای رزن صافت و ۵ میلیارد تومان به شیر پگاه اختصاص یافت و سقف اختیارات استان برای پرداخت تسهیلات از ۲.۷ میلیارد تومان به ۵.۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

استاندار در پایان یادآور شد: در ملاقات با مدیرکل بانک صادرات نیز سقف اختیارات استان برای اعطای تسهیلات از ۲.۵ میلیارد تومان به ۵.۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

پایان خبر /

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز