خبرگزاری کار ایران

پرستوی مهاجر والفجر ۸ میهمان دانشگاه ملایر شد

کد خبر : ۱۱۰۸۱۰

مراسم استقبال و وداع با شهید گمنام سال های دفاع مقدس شامگاه شنبه ۱۳ مهرماه سال جاری در دانشگاه ملایر برگزار شد.

ایلنا: مراسم استقبال و وداع با شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس شامگاه شنبه ۱۳ مهرماه سال جاری در دانشگاه ملایر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تجدید میثاق اساتید و دانشجویان دانشگاه ملی ملایر با حضور ریاست دانشگاه، اعضاء هیئت علمی، جمعی از کارکنان و در میان استقبال پرشور دانشجویان در جوار مزار سه شهید گمنام در مسجد دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه ملایر در این مراسم گفت: سخن گفتن از شهدای گمنام سخت است، زمانی که به اردوی کاروان راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب رفته بودم، غیرت و بزرگی این جوانان را دیدم و خیالم راحت است از این بابت که، اگر روزی فکر تجاوز به ذهن صدام دیگری برسد این جوانان‌‌ همان سیلی را به آن‌ها خواهند زد.

«دکتر بهمن امانی» افزود: امروز صحنه‌ای مشابه ۳۰ سال پیش را تجربه کردم، در سال‌های جنگ روزهای دوشنبه و چهارشنبه شهیدان را برای تشییع به شهر‌ها می‌آوردند و آن هنگام مردم و بازاری‌ها داوطلبانه برای تشییع می‌رفتند، امروز هم شاهد‌‌ همان صحنه بودم.

وی با ابراز خرسندی از استقبال دانشجویان گفت: استقبال دانشجویان، اعضا هیئت علمی و کارکنان دانشگاه نشانگر‌‌ همان اراده عظیمی است که این ملت از آرمان‌های بنیانگذار انقلاب به ارثبرده‌اند.

امانی در پایان گفت: مدت پنج سال است که افتخار میزبانی سه شهید گمنام را در دانشگاه ملایر داریم و بر خود می‌بالیم که ما ادامه دهندهٔ راه شهدا خواهیم بود.

در ادامه مراسم ریاست دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان همدان گفت: در روز ۳۱ شهریور ماه صدام به خیال باطل خود می‌پنداشت که جمهوری اسلامی را ظرف سه روز تصرف خواهد کرد، چرا که این کشور بعد از پشت سر گذاشتن سرطان طاغوت و سیاست‌های دولت بازرگان ضعیف شده بود.

سعید نظری تصریح کرد: زمانی که جنگ شروع شد جمهوری اسلامی فقط چهار لشگر داشت و بالا‌ترین درجهٔ نظامی آن درجهٔ سرهنگی بود، در حالیکه ارتش بعثی ۱۲ میلیون نفر نظامی داشت و بیگانگان هم حمایتش می‌کردند.

نظری اعلام کرد: امام خمینی(ره) فرهنگ شهادت طلبی را به دنیا عرضه کرد و رسم شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یارانش را دوباره زنده کرد تا جایی که ایشان در وصیت نامه خود مدعی شد مردم ایران در عصر حاضر بهتر از مردمان عصر پیامبر(ص) و علی(ع) هستند.

وی عنوان کرد: در زمان رسول خدا(ص) در سال قحطی، مردم، پیامبر را در بین خطبه‌ها‌‌ رها کردند و برای داد و ستد رفتند، در حالیکه در بمباران سال ۶۳ نماز جمعه تهران با وجود مجروح و شهید شدن کسی نماز جمعه را ترک نکرد و خطبه ادامه یافت.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی نیز در ادامه بیان داشت: عده‌ای این شبهه را بوجود می‌آورند که شهدا از روی شور و احساسات پا به جبهه گذاشتند اما این را بدانند که شهدا راضی نیستند، در بخشی از وصیت نامه برادر شهیدم «شهید حمید نظری» آمده است: «به خدا و به خون ناقابلم قسم راضی نیستم که فکر کنند من این راه را ناآگاهانه رفتم من این راه را آگاهانه انتخاب کردم» و امام هم می‌فرمایند در آینده کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه این مساله را مطرح خواهند کرد که «ثمرهٔ خون شهداء چه شد؟» و خود ایشان در جواب این دسته از افراد فرمودند: «اینان دقیقا کسانی هستند که از فلسفهٔ شهادت بی‌خبرند».

وی یادآور شد: برادرم خود باور داشت که شهید خواهد شد و خودش یک هفته قبل خبر شهادتش را به ما داد و درست در روز هفتم محرم سال ۶۵ به فیض شهادت نائل آمد و استخوان‌هایش نیز در ایام قدر سال ۷۷ به معراج شهدا بازگشت.

نظری با تاکید بر سخن امام راحل(ره) که «شهدا امامزادگان عشق‌اند و فردا مزارشان قبله‌گاه اهل یقین خواهد شد» تصریح کرد: به راستی مزار هر شهید همچون امامزاده است، زمانی که برای تحویل اجساد به شهرهای عراق رفته بودم در یکی از مناطق به عشایری از بصره برخوردم که می‌گفت برای پیکر شهید سید رضا موسوی که از زمین کشاورزیشان پیدا کردند امزاده‌ای کوچک درست کردند و از آن حاجت می‌گیرند گویا یکبار بعثی‌ها برای تخریب آن آمدند اما خوشبختانه موفق نشدند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز