خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی خبر داد:

اختصاص 234 میلیارد تومان اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته / ارائه تسهیلات از سوی بنیادهای برکت و علوی به شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۲۵۴

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در سالیان گذشته مشکل نقدینگی بود، گفت: با تلاشی که در پارک علم و فناوری استان انجام شد، این مشکل به شکل قابل توجهی برطرف شد. بر این اساس پارک علم و فناوری استان مرکزی از این نظر به عنوان پارک الگو در سطح کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی داستان افزود: در تمامی سال‌های فعالیت پارک علم و فناوری استان مرکزی تا پیش از سال 1401، در مجموع حدود 32 میلیارد تومان کمک مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده بود. اما در سال 1401 توانستیم مبلغ 234 میلیارد تومان کمک مالی برای حل مشکل نقدینگی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته پارک علم و فناوری استان به صورت مستقیم 7 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک مالی کرده است. همچنین سال گذشته مبلغ 82 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دادیم. البته در ابتدا سهم استان مرکزی از این تسهیلات 38 میلیارد تومان بود، اما توانستیم از سهم باقی استان‌ها که از تسهیلات خود استفاده نکردند کمک بگیریم و این میزان را به 82 میلیارد تومان افزایش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار داشت: با هم‌افزایی که با استانداری مرکزی و دانشگاه اراک داشتیم، صندوق نوآوری و شکوفایی پس از سال‌ها به استان مرکزی آمد. این صندوق 38 میلیارد تومان مصوبه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفت. علاوه بر آن نیز شرکت‌های دانش‌بنیان مستقیماً از این صندوق حدود 60 میلیارد تومان اعتبارات دریافت کردند که در تاریخ پارک علم و فناوری استان بی‌سابقه بوده است.

داستان تصریح کرد: سال گذشته با بنیادهای کشوری مانند بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز همکاری‌هایی داشته‌ایم. بر این اساس بنیاد برکت از 28 طرح در استان مرکزی حمایت کرد و مبلغ 20 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داد. بنیاد علوی نیز از 75 طرح در این استان حمایت کرد و مبلغ 28 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز