خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی خبر داد؛

آبگیری 65 درصد تالاب میقان اراک در بهار سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۴۷۵

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: در بهار سال جاری 65 درصد از سطح منبع آبی فصلی تالاب میقان اراک با حجم بارندگی‌ مناسب آبگیری شده است. این رخداد در مهار ریزگردهای محلی و اکوسیستم تالاب نقش کلیدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: تالاب میقان اراک در مجموع ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد که سطح آبگیر دریاچه آن 10 تا 12 هکتار برآورد می‌شود. در صورت کاهش شدت بارندگی‌ها، حجم آب دریاچه تالاب نیز کاهش می‌یابد و این 2 ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند.

وی به نقش تالاب میقان اراک در حوزه تنوع زیستی و کاهش آلایندگی‌های منطقه اشاره کرده و ادامه داد: دریاچه فصلی تالاب میقان علاوه بر نقش محوری در حوزه تنوع زیستی، اثرات کلیدی و مستقیم در مهار کانون‌های تولید شن و نمک و آلایندگی هوای اراک دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی در خصوص پرندگان مهاجری که هر ساله میهمان تالاب میقان می‌شوند، اظهار داشت: مهاجرت پرندگان از تالاب میقان اراک از اواخر سال گذشته آغاز شده است و آخرین پرندگان مهاجر در حال سفر به زادگاه اصلی خود در سیبری هستند.

یوسفی تصریح کرد: تالاب میقان اراک زیستگاه 208 گونه پرنده است و سالانه تا 90 گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شوند. پرندگانی همچون چنگر، خوتکا، اردک نوک‌پهن، چوب‌پا، غاز خاکستری، هوبره، آنقوت، حواصیل و اردک سَرسبز و درنای خاکستری از جمله مهمترین پرندگان مهمان در تالاب میقان اراک هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز