خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

۶۰ هزار بانوی ایثارگر مازندران تجلیل می‌شوند/ لزوم تدوین دانشنامه مازندران در دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۷۶۴

مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: ۶۰ هزار بانوی ایثارگر مازندران در هفته مقاومت تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد حسن سلامی شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران گفت: تجلیل ۶۰ هزار نفر از بانوان ایثارگر مازندران تا پایان سال پیش‌بینی شده است که بخش عمده‌ی آن‌ها در هفته زن تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان مازندران ۳۴۷ شهید در کربلای ۴ و ۶۹۷ شهید در کربلای ۵ تقدیم اسلام کرده است، افزود: عزت، امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون پاکی است که برای تداوم انقلاب اسلامی ریخته شد تا ما در امنیت زندگی کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به میزبانی استان مازندران از ۱۳ آلاله خوشنام در ایام فاطمیه و وفات حضرت ام البنین اشاره کرد و‌گفت: بیش از ۸۰۰ محفل وداع مردمی و ده‌ها استقبال مردمی در این استان علوی برگزار شد.

وی با اعلام اینکه ۱۰۰۰ برنامه برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیش‌بینی شده است، افزود: امسال ۱۵ هزار بازدید دانش‌آموزی از این مرکز فرهنگی هدف‌گذاری شد که فقط در آبان ماه هفت‌هزار دانش‌آموز، دانشجو و مردم از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

سلامی با بیان اینکه بازدید کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌‌ها از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: بنا داریم با افزایش ضریب امنیت حجم و‌ سطح بازدیدها را افزایش دهیم بنابراین ساماندهی دیواره رودخانه تجن با کمک آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی در مرحله اجرایی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار سلیمانی و روز مقاومت می‌طلبد فضاسازی فرهنگی و تبلیغی با «مفاهیم انقلاب اسلامی و‌مقاومت» در ورودی و خروجی شهر و همچنین جاده‌ها صورت گیرد.

سلامی مستندسازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس را ضرورت دانست و‌ افزود: تدوین دانشنامه مازندران در دفاع مقدس نیز از دیگر الزامات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم ۹۰۰ مقاله باید تنظیم شود که تاکنون ۴۵۰ مقاله تنظیم و مابقی نیز باید انجام شود از دانشگاه‌های استان خواست با جدیت و پشتوانه علمی به این موضوع ورود پیدا کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خواستار شد: دستگاه‌های اجرایی اقدامات خود را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کنند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اهمیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مرکز استان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و موزه در کشور پرداخت و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای تکمیل این پروژه فرهنگی در مرکز مازندران شد.

سلامی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این مرکز فرهنگی و  موزه دفاع مقدس مازندران را ۴۰۰ میلیارد اعلام کرد و گفت: تلاش داریم تا در سفر استانی ریاست جمهوری به مازندران از این مرکز فرهنگی بازدید داشته باشد.

وی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت مردم دیار علویان در هشت سال دفاع مقدس دانست و خواست تا همه دستگاه‌های اجرایی جهادی پای کار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز