خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار مازندران:

94 درصد تعهد اشتغال مازندران محقق شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۹۲۳

معاون استاندار مازندران با اشاره به تحقق 94 درصدی تعهدات اشتغال در سال جاری در مازندران گفت: تاکنون برای 46 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، حسن خیریانپور با اشاره به تحقق 94 درصدی تعهدات اشتغال در سال جاری در مازندران گفت: تاکنون برای 46 هزار نفر شغل با تلاش دولت و بخش خصوصی در استان محقق شد. ‎

خیریانپور بابیان این‌که تعداد اشتغال ایجادشده در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد، افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۶۲ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاهی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، با اشاره به این‌که سهم تخصیصی تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ برای مازندران تعداد ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر بوده است، گفت: تاکنون برای تعداد ۴۶ هزار و ۳۴۵ نفر شغل در استان ایجادشده است.

خیریانپور، ادامه داد: طبق آخرین آمار منتشرشده توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مازندران به ۶.۴ درصد کاهش یافت که این رقم از متوسط نرخ بیکاری کشور ۱.۵ درصد کمتر است.

وی افزود: این آمار کاهش نرخ تورم را نشان می‌دهد که مازندران در میان ۳۱ استان کشور به‌عنوان دومین استان بوده که بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

خیریانپور گفت: طبق آمار اعلامی مرکز آمار ایران، نسبت اشتغال استان مازندران در سال جاری به ۴۳.۱ درصد ارتقاء یافت که از متوسط نسبت اشتغال کشور ۴.۸ درصد بالاتر تر است درصورتی‌که نسبت اشتغال کشور ۳۸.۳ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز