خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

اثربخشی رویکرد مهم مجلس یازدهم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۸۹۰

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد اثربخشی به دنبال حل مشکلات مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد نادری شنبه شب در همایش گرامیداشت روز مجلس که در سالن هلال‌احمر ساری برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: نماینده تراز، باید مانند آیت‌الله مدرس باشد، شخصیتی که زهد، تقوا، پارسایی و پیگیری از مشخصه‌های او محسوب می‌شود.

وی افزود: مجلس در رأس امور است، همان‌طور که امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این موضوع تأکید داشتند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به بررسی نقش‌های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری بر کارکرد تقنینی هم تأکید داشتند بدین منظور که اگر تقنین درست اتفاق افتاده باشد یعنی ریل‌گذاری نیز درست بوده و می‌توان کشور را درست هدایت کرد و به اهداف از پیش تعیین‌ شده دست‌ یافت.

نادری، اثربخشی به‌جای کارایی‌محوری را از رویکرد مجلس یازدهم عنوان کرد و افزود: رویکرد کارایی محوری یعنی ما برنامه‌ای را تصویب، پیگیری و نظارت کنیم‌ تا اجرا شود اما رویکرد اثربخشی حل مشکلات مردم را دنبال می‌کند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه قانونی که در مجلس تصویب می‌شود آیا ناظر مشکلات مردم است یا می‌تواند در حوزه اجتماعی مردم اثربخش باشد یا خیر.

وی، رویکرد درمان محور به‌جای رویکرد مُسکن محور را از دیگر ویژگی‌های مجلس یازدهم یادکرد و افزود: تلاش کردیم در این دوره از مجلس از رویکرد مُسکن‌محور فاصله بگیریم و به رویکرد درمان محور بپردازیم.

 نادری با بیان اینکه در تصویب قانون اساسی نیز سعی کردیم به واقعیت‌های جامعه توجه کرده و منافع عموم را پیگیر باشیم ،افزود: حل مشکلات جامعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر ادامه این روند تأکید دارند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با شاخص‌های مطرح‌شده کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه فرهنگیان، دانشگاهیان و کارگران انجام‌ شده و قوانین خوبی با همین شاخصه‌ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی تصویب قانون جوانی جمعیت، رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان، صدور چک و حذف امضای طلایی، قانون دانش‌بنیان را نمونه‌ای از افتخارات مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: شاید این قوانین در کوتاه‌مدت خودش را به‌خوبی نشان ندهد اما دراز مدت نتیجه خوبی خواهد داشت.

نادری افزود: در مجلس یازدهم به‌دوراز حواشی تلاش کردیم تا منفعت و خیر مردم نیز در آن دیده شود.

وی همچنین به طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به صدر اخبار و مسائل جهان بازگرداند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس گفت: اسرائیل اعلام کرد که تا نابودی کامل حماس به بمباران غزه ادامه می‌دهد و قوانینی را هم مبنی بر نابودی حماس و آزاد کردن حماس مشخص کرد اما بعد از دو ماه هیچ دستاوردی در رویکردهای مشخص‌شده نداشت؛ آزادسازی نیز بر اساس تفاهم طرفین بوده اما در نابودی حماس اتفاقی نیفتاد و حماس بیش‌ازپیش با قوت کار خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز