خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

ذخیره ۹۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۷۹۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: در پی طی بارش‌های اخیر ۹۰ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان لرستان ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، علی امید سیفی عصر جمعه در جلسه ستاد حوادث لرستان افزود: ۳۰ میلیون متر آب پشت سد ایوشان ذخیره شده و ورودی آب به این سد ۱۴ مترمکعب در ثانیه است.

وی اظهار داشت: سد مروک ۳۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده و 6 مترمکعب در ثانیه ورودی این سد است.

سیفی با اشاره به اینکه سد خان‌آباد الیگودرز ۱۲ میلیون مترمکعب در حال حاضر آب پشت سد داشته و ورودی آن ۱.۵ مترمکعب در ثانیه است، تصریح کرد: همچنین سد حوضیان 8 میلیون مترمکعب آب پشت سد بوده و ورودی آن ۱.۲ مترمکعب در ثانیه است.

وی اظهار داشت:  پشت سد هاله کوهدشت نیز سه میلیون مترمکعب آب جمع شده و ورودی آن یک متر مکعب در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: پشت سد کزنار الیگودرز یک میلیون مترمکعب آب جمع شده که از دیشب سرریز کرده است.

وی با بیان اینکه دبی رودخانه خرم‌آباد در خود شهر ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه و در محل ویسیان ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: همچنین دبی رودخانه بادآور در نورآباد ۱۶۰ مترمکعب برثانیه، دبی مادیان رود ۷۰ مترمکعب بر ثانیه و کشکان در محل افرینه هزار و ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه است.

افزایش 76 درصدی بارندگی در لرستان نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به میزان بارش‌های اخیر در لرستان اظهار داشت: متوسط بارندگی استان ۸۰۸ میلی متر بوده که نسبت سال گذشته ۷۶ درصد و نسبت به بلندمدت ۷۲ درصد افزایش داشته است.

سیفی افزود: طبق آمار بیشترین نقطه بارندگی در شهرسستان سپیددشت با هزار و ۳۹۴ میلی متر بارندگی بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین بارندگی نیز مربوط به نورآباد با ۸۹۳ میلی متر و کمترین بارندگی مربوط به الیگودرز با ۳۹۴ میلی متر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز