خبرگزاری کار ایران

رباب شهریان:

35 درصد جامعه ورزش قهرمانی را بانوان تشکیل داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۸۰۸

معاون امور بانوان وزارت‌ورزش گفت: در بخش ورزش قهرمانی کشور دو میلیون و 700 نفر به صورت سازمان یافته فعالیت می‌کنند که 35 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، رباب شهریان شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بخش ورزش‌های همگانی نیز آمارهای متفاوتی از تعداد ورزشکاران وجود دارد که بنابراین آمارها 10 تا 15 درصد این ورزشکاران از بین بانوان هستند. 

وی اظهار داشت: در برخی رشته‌های ورزشی همچون گلف و یا سوارکاری با توجه به گرانی و پرهزینه بودن، بودجه دولتی جوابگو نمی‌تواند و باید از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی در این بخش‌ها استفاده کرد.

معاون امور ورزش بانوان وزارت‌ورزش و جوانان افزود: از دولت قبل 4 هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای اتمام این پروژه‌ها، هزینه هنگفتی لازم است.

شهریان تصریح کرد: باید سهم بانوان از طرح خیرین ورزش‌یار در وزارت‌ورزش مشخص شود چراکه بودجه ادارات کل برای هردو بخش آقایان و بانوان است.

وی اظهار داشت: احداث فضاهای ورزشی یکی از موارد مورد تأکید وزارت‌ورزش در برنامه ششم توسعه است که بزرگ‌ترین متضرر ماده 88 بودیم و ساخت اماکن‌ورزشی به بخش‌خصوصی واگذار شد بنابراین باید برای استفاده جامعه ورزش پول پرداخت می‌کردند.

شهریان تصریح کرد: دیدگاه فعلی که در بخش ورزش‌بانوان وجود دارد فضای مطلوبی است به گونه‌ای که با فرصت‌ها و زیرساخت‌های فراهم شده موجود، بانوان در این عرصه توانسته‌اند رشد خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز