خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

ایمن سازی در تمامی سطوح کشور اصلی ترین هدف پدافند غیرعامل است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۱۴

استاندار لرستان گفت: ایمن سازی در تمامی سطوح کشور اصلی ترین هدف سازمان پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه - هفدهم آبان ماه - در شورای پدافند غیرعامل استان، با بیان اینکه ایمن سازی سطوح مختلف قابلیت بقا و حفظ کشور را ارتقا می دهد ، اظهار داشت : محرومیت زدایی به عنوان یکی از رویکردهای مهم نظام و توزیع امکانات به اقصی نقاط کشور است و اگر امکانات یک جا متمرکز نشوند به نوعی اقدامی در جهت رویکردهای پدافند غیرعامل در زمان جنگ و تهدیدهاست.

وی طراحی و برنامه ریزی را از ارکان مهم پدافند غیرعامل برشمرد و ابراز کرد: در پدافند غیرعامل خطر تهدیداتی که هنوز شکل نگرفته اند با برنامه های پیش بینی شده از بین رفته و کاسته می شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: در پدافند غیرعامل دشمن حاضر و محسوس نبوده و با اجرای برنامه های آن خسارات و تلفات احتمالی به کمترین حد می رسد.

زیویار تهدیدات زیرساختی از جمله مقاوم سازی تجهیزات و ساختمان ها، طراحی های سخت افزاری و نرم افزاری، موارد بیولوژیکی و اعلام خبر و اطلاع رسانی را از مهم ترین راهبردهای پدافند غیرعامل قلمداد کرد و گفت: می بایست با توسعه ی کمی و کیفی توان اجرایی پدافند غیرعامل در بدنه ی مهندسی کشور آسیب های ناشی از تهدیدات احتمالی در حوزه های مختلف را به حداقل رساند.

استاندار لرستان افزایش مقاومت ملی را یکی از رویکردهای مهم حوزه ی پدافند غیرعامل در جریان اغتشاشات سال گذشته برشمرد و گفت: افزایش مقاومت ملی در جریان اغتشاشات سال گذشته تهدید را به فرصت تبدیل کرد و نتیجه ی آن خنثی شدن توطئه های برنامه ریزی شده خارج از مرزها در کشور بود.

وی عنوان کرد: فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در زمان ایجاد تهدیدات، مصداقی از رویکرد پدافند غیرعامل است.

استاندار لرستان تصریح کرد: بازداشتن دشمن از تعرض و بی اثر کردن حملات در جریان اغتشاشات سال گذشته کاملا ملموس بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات حماسی طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات ماحصل نهضت مقاومت است که جهان دیدند چگونه هیمنه غرب را به هم ریخت.

استاندار میزان مقاومت کشورها را براساس عقبه ی تاریخی آنها دانست و گفت: عقبه ی نظام غرب و در رأس آن آمریکا و اسرائیل غاصب به همان اندازه ی عمر نظام سلطه بر مغرب زمین است.

زیویارعنوان کرد: اگر تاریخ و جغرافیا برای کشور ساختن اسرائیل و افراد مهاجری که فلسطین را اشغال کرده اند جزو ملزومات است باید سر جای اصلی خودشان برگرشته و دست از ظلم و اشغال سرزمین مردم مظلوم فلسطین بردارند.

وی ادامه داد: آنها زیاده خواهی می کنند و برای تجاوز به سرزمین دیگران خود را به خطر می اندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز