خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان؛

بیش از ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش امداد امام خمینی(ره) در استان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۷۸۳

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: بیش از ۱۰۵ هزار خانوار در قالب ۲۱۶ هزار جمعیت تحت پوشش امداد امام خمینی(ره) در سطح استان هستند.

به گزارش ایلنا، جلال شیخ پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تلاش می شود افرادی که نظم اقتصادی زندگی آنها دچار اختلال شده است به رویکرد سابق بازگردند اظهار کرد: در مجموع ۲۸ هزار و ۹۳۳ نفر به علت خودکفا شدن، ازدواج یا مرگ از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند و افراد توانمند شده، علاوه بر خودکفایی، کمک کننده جامعه هستند و برخی نیز افرادی تحت پوشش دارند.

وی با اشاره به اینکه مبنای حرکتی کمیته امداد استان اقتصادی و توانمندسازی است افزود: در این راستا تلاش می شود خانواده های تحت پوشش دربازه زمانی مناسب به روال قبلی زندگی خود بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: این نهاد عملیات اجرایی پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را در حوزه ساخت، بازسازی و تعمیر آغاز کرده و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کلید واحد مسکونی به خانواده‌ها تحویل داده است.

شیخ پور بیان کرد: رفع مشکل محرومان بخش شهری نیز در اولویت قرار گرفته است و ۵۰۰ واحد مسکونی امسال پیگیری و تامین می شود.

وی با اشاره به امر اشتغالزایی و توانمندسازی محرومان اظهار داشت: در سالجاری تاکنون پنج هزار و ۴۸۸ کمک با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی ارزان قیمت انجام شده است و اکنون نیز ۱۰ هزار پرونده در بانک های عامل در حال پیگیری است و پیش بینی می شود بالغ بر ۱۳ هزار شغل در استان ایجاد شود.

شیخ پور با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت افزود: این مهم از عوامل موفقیت اجرای طرح های خرد است و نظارت فنی این طرح ها در حداقل سه مرحله انجام می شود که بالغ بر ۸۹ درصد طرح های اشتغال این نهاد فعال است.

وی با تاکید بر تسهیل گری در امر ازدواج مددجویان این نهاد ادامه داد: در بخش جهیزیه نیز سه هزار و ۲۱۹ سری جهیزیه با اعتبار یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال اهدا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز