خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه استان خبر داد؛

راه‌اندازی ده سایت ۵G در استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۸۸۰

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ده سایت 5G در استان تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، نبی اله شمسی فر روز سه شنبه - دوم آبان ماه - در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: در ادامه راه‌اندازی سایت‌های نسل پنجم اینترنت همراه در کشور، ده سایت 5G در  لرستان در حال اجرا است.

وی افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی این ده سایت توسط اپراتور همراه اول در لرستان با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال  در شهرهای خرم آباد، بروجرد و دلفان آغاز شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: اینترنت ۵G می‌تواند از تمامی قابلیت‌های موجود در سرویس‌های شبکه اینترنت محلی مانند LAN و همچنین شبکه اینترنت خارجی مثل WAN پشتیبانی کند. چنین امکاناتی به دلیل وجود پشتیبانی از قابلیت سرویس‌های مختلف از جمله WiFi، Z Wave، Lora، 3G و 4G فراهم شده است. همچنین باید اظهار داشت که فناوری نسل پنجم اینترنت‌های همراه هوشمندتر است.

شمس فر افزود: این فناوری به طریقی تنظیم شده است که اینترنت را بین برنامه‌ها براساس نیاز اصلی آن‌ها تقسیم کند و مصرف انرژی را کاهش دهد. چنین هوشمندسازی به اپراتورها اجازه می‌دهد با مصرف کمتر انرژی کنترل بیشتری بر روی شبکه هوشمندسازی شهری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز