خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

کار دانشگاه جهاد، تعلیم و تعلم و تحول آفرینی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۱۲۲

استاندار لرستان گفت: کار دانشگاه جهاد، تعلیم و تعلم و تحول آفرینی است و جهت و مسیر جامعه را مشخص می‌کند.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار - روز دوشنبه چهار اردیبهشت -  در یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه لرستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه نهاد مقدسی است که نقش راهداری و تعلیم و تربیت دارد و انسان را به عالی ترین درجات می رساند، اظهار کرد: دانشگاه‌های جامعه اسلامی باید اهداف متعالی داشته باشند به همین دلیل در خصوص شهادت و ایثار، گفته‌های بسیاری دارند.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل مبنی بر اینکه جبهه نیز دانشگاه و محلی برای تحول آفرینی و تعلیم و تربیت در سطح عالی بوده است ادامه داد: دانشگاه مرجعی برای توجه به سرمایه‌های انسانی است که در راستای ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی جامعه اسلامی رسالت سنگینی دارد.

استاندار لرستان گفت: شهادت زنده ماندن است و تلاش و مبارزه در راه اسلام تحول آفرینی است بنابراین شهدای لرستان و شهدای دانشگاهی، اقداماتی تحول گرایانه و مبنایی انجام دادند که اگر نبودند، امروز کشور در شرایط نامطلوبی بود و فرهنگ ایثار و شهادت تعبیر نمی‌شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه، جهت حرکت جامعه را مشخص می‌کند افزود: در دانشگاه باید به امر شهادت متفاوت نگریست چراکه کار این نهاد تربیت انسان‌های متخصص و متعهد است و جهاد متفاوتی دارد.

رئیس دانشگاه لرستان نیز با تاکید بر اینکه شهدا درس ایثار، شهادت و انسجام را به ملت ایران آموختند اظهار داشت: کمیته دانشگاهیان و علمی این یادواره در دانشگاه لرستان تشکیل شده است.

علی نظری با اشاره به اینکه کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۴ شهید لرستان در قالب ۱۲ کمیته فعال شده است افزود: شهیدان والا مقام به ویژه شهدای دانشجو، انسجام در مدیریت، دانشگاه و جامعه را به ما آموخته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز