خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

رشته هایی باید در دانشگاه آیت الله بروجردی تدریس شود که مشابه نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۴۲۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : ۵۲ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا ، محمد علی زلفی گل در حاشیه افتتاح مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) در جمع با خبرنگاران با بیان اینکه ۴۰ هزار شغل دانش بنیان توسط پارک های علم و فناوری در طول یک سال گذشته در کشور ایجاد شده است ، اظهار داشت : ۲۲۰ مرکز رشد در دانشگاههای مراکز استان ها و دانشگاههای کلان شهرها تاسیس شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به قانون جهش تولید که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده، اکثر وزارت خانه ها مکلف شدند که آیین نامه دانش بنیانی خود را در هیات دولت مصوب کنند، که در کمیسیون علمی دولت یعنی وزارت علوم تصویب می شود.

وی افزود: پارک های علم و فناوری برای همه وزارت خانه ها پیش بینی شده که ثمر آن سالهای بعد محقق خواهد شد.

زلفی گل بیان داشت: خوشبختانه مجلس در کمیسیون تلفیق موافقت کرده پنج درصد از مجموع اعتبارات هر دانشگاه برای امور فرهنگی هزینه شود که این مبلغ قابل توجهی است که در بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب شده است.

وی اظهار داشت: این بودجه در اختیار روسای دانشگاه و نهاد رهبری قرار خواهد گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه دانشگاه آیت الله بروجردی(ره)، گفت: دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) یک دانشگاه جامع است که می تواند در همه عرصه توسعه یابد برای رشد دانشگاه بایستی به طرح آمایش استانی توجه شود.

زلفی گل افزود: رشته هایی باید در دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) تدریس شود که مشابه نداشته باشد و در استان این رشته ها ضرورت داشته و متقاضی داشته باشد.

وی اظهار داشت: برای رشد دانشگاه باید بستر سازی سخت افزاری و نرم افزاری با سلایق مختلف در استان پوشش داده شود.

وی بیان کرد: برای توسعه دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) جذب اعضای هیات علمی و احداث خوابگاهها و سالن های ورزشی ضروری است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز