خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:

نرخ تورم در استان قزوین روند کاهشی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۰۷

معاون اقتصادی استاندار گفت: نرخ تورم در استان قزوین روند کاهشی دارد و در حال حاضر در حوزه اقلام خوراکی و آشامیدنی نرخ تورم در استان پایین‌تر از نرخ تورم کشوری است.

به گزارش ایلنا، علی رحمانی گفت: استان قزوین از منظر اقتصادی در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات عملکرد قابل توجهی دارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین بیان کرد: استان قزوین در صنایع مختلف نقش حیاتی دارد، در حوزه مواد شوینده مایع در کشور ما رتبه اول تولید را داریم و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد شوینده کشور در استان قزوین تولید می‌شود؛ در واقع زنجیره تولید شوینده در استان کامل است و مرکز تخصصی تحقیقات شوینده‌ها در استان در حال راه‌اندازی است.

وی در ادامه با اشاره به حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری، یادآور شد: در سال جاری ۱۲۸ واحد تولیدی راکد با اشتغال ۳هزار و ۵۹۳ واحد به چرخه تولید بازگشتند و ۷۳ واحد از تملک بانک‌هاخارج شدند.

رحمانی خاطرنشان کرد: در ثبت میزان تعهد اشتغال استان قزوین رتبه اول کشور را کسب کرده است، بر همین اساس نرخ بیکاری استان در پاییز ۱۴٠۲، ۶.۲ است این در حالی است که این میزان در سال‌ ۱۳۹٠، ۱۲.۵ بوده است؛ در واقع می‌توان گفت با این روند در آینده با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو خواهیم شد همانطور که هم اکنون در برخی از شهرستان‌ها به نیروی کار ساده و ماهر نیازمندیم اما تقاضایی وجود ندارد. 

رحمانی در ادامه با اشاره به افزایش بی‌سابقه بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان قزوین بیان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی در شهریور ماه سال۱۴٠٠؛ ۲۴۳ هزار و ۶۴۸ نفر بود که این میزان در آبان ۱۴٠۲ با ۱۴ درصد افزایش به ۲۲۷ هزار و ۵۵۵ نفر رسیده است که در نوع خودش بی سابقه است. 

وی تصریح کرد: ۹۴۱ واحد تولیدی استان در سه بخش صنعت، کشاوری و خدمات پیشرفت فیزیکی بالای ۲٠ درصد دارند، پیش‌بینی می‌شود با ساخت این واحدها ۴۲ هزار و ۸۵٠ شغل جدید ایجاد شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین با اشاره به سهولت دریافت تسهیلات در قزوین، افزود: تسهیلات مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهور ۸۰ درصد پرداخت شده و ۲۰ درصد هم در حال تشکیل پرونده و مرحله پرداخت قرار دارد. 

وی افزود: در حوزه تسهیلات ازدواج نیز از ۶ ماهه دوم سال ۱۴٠٠ تا کنون ۴۱ هزار و ۳۲۴ مورد تسهیلات به میزان ۵۲ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال پرداخت شده است، همچنین در حوزه فرزندآوری از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۱ هزار و ۳۸۶ نفر این تسهیلات را دریافت کردند؛ بیش از ۹٠ درصد از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداحت شده است. 

رحمانی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کالا برگ الکترونیکی استان قزوین از نظر میزان تراکنش خرید بعد از استان‌های تهران و مشهد رتبه سوم کشوری را دارد. 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم ایجاد ساختمان گمرک تخصصی نفتی در شهرک چرم‌سازی است، دریافت مجوز گمرک کار بسیار دشواری است اما توانستیم مراحل مجوز و ساخت را طی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین بیان کرد: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز شاهد رشد چشمگیر ۷۵ درصدی هستیم، همچنین ارتقای پارک علم و فناوری استان از رتبه ۱۲ به ۸ و تغییر سطح از ۳ به ۲ نشان از پیشرفت در این بخش دارد؛ در همین راستا نیز احداث برج فناوری در دست پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز