خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

استفاده بانوان سالمند از آب درمانی در طرح "بانوتوانا"

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۲۳

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از آغاز اجرای آزمایشی طرح "بانوتوانا" برای بانوان سالمند در استان قزوین و آب درمانی آن‌ها در طول طرح خبر داد.

به گزارش ایلنا، لیلا زکی‌زاده در حاشیه سفر یک روزه خود به استان قزوین، گفت: "بانوتوانا" یک طرح کشوری است که به طور اختصاصی برای افراد سالمند بالای ۶۰ سال در نظر گرفته شده که در صورت موفقیت آن، در سراسر کشور نیز به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهداف مهم این طرح، خاطرنشان کرد: افزایش سطح مشارکت بانوان سالمند، بهبود سطح کیفی زندگی و ارتقای وضعیت سلامت و امید به زندگی در افراد سالمند، جلوگیری از پیری زودرس و توجه به قشر سالمند به عنوان سرمایه‌های جامعه از جمله اهداف مهم اجرایی این طرح به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ورزش در آب و آب درمانی باعث تسکین دردها می‌شود، تصریح کرد: این طرح کاملا رایگان بوده و بودجه آن نیز به طور اختصاصی از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین شده و از طرف معاونت امور زنان و خانواده نیز یک درصد از بند "ه" تبصره ۹ برای طرح‌های بانوان اختصاص پیدا کرده است.

به گفته وی، در اولین طرح آزمایشی ۳۰ سالمند ثبت نام کرده‌اند که در استان‌هایی با ظرفیت بالا، به طور قطع این ظرفیت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

زکی‌زاده در خصوص طرح بانوی قهرمان که ویژه بانوان مدال آور است، افزود: در طرح سرباز قهرمان که نفرات اول و دوم رقابت‌های المپیک و جهان در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند، از دی ماه سال گذشته نیز معاونت توسعه ورزش بانوان طرح بانو قهرمان را پایه گذاری کرد تا توجه بیشتری هم به بانوان قهرمان کشور شود.

وی ادامه داد: هم اکنون این طرح به عنوان الحاقیه طرح سرباز قهرمان به مجلس فرستاده شده است که یکی از تغییرات مثبت آن، این است که نفرات سوم المپیک و بازی‌های جهانی را هم شامل تسهیلات یاد شده، یعنی استخدام در دستگاه‌های دولتی بشوند.

زکی‌زاده یادآور شد: امیدواریم این طرح مورد قبول مجلس قرار بگیرد تا ورزشکاران دختر و پسر بیشتری از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز