خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران مطرح کرد:

تخفیف ۲۰ درصدی کتابفروشان در هفته کتاب/ کار خاصی برای جمع‌آوری کتاب‌های قاچاق نشده

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۳۴۹

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در آستانه هفته کتاب از تخفیف ویژه ۲۰ درصدی، برگزاری نشست اعضای صنف و کتابگردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم کریمی زنجانی (رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران) در نشستی که پیرامون هفته کتاب و مسائل روز نشر و کتابفروشی با اهالی رسانه برگزار شد، گفت: چهارشنبه نشست صنفی در باشگاه دانشگاه تهران برگزار خواهد شد تا اعضای صنف با همفکری بتوانند کارها را پیش ببرند. 

او ادامه داد: تخفیف ویژه ۲۰ درصدی توسط کتابفروشی ها نیز ارائه خواهد شد که شامل کتاب‌های جدی و خوب می‌شود. این تخفیفات با مشارکت ناشران، توزیع کنندگان و فروشندگان ارائه می‌شود.  

به گفته کریمی؛ کتاب‌گردی نیز در طول هفته خواهیم داشت که توسط اعضای هیات مدیره و پیشکسوتان صنف انجام می‌شود و با حضور مسئولان فرهنگی همراه خواهد بود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: در نشست صنفی اعضای صنف از ناشران گرفته تا کتابفروشان حضور خواهند داشت تا در دور جدید هیات مدیره به حل مشکلات بپردازیم البته این روزها نگرانی‌هایی درخصوص برخی فعالیت‌های مسئولان وزارت ارشاد مطرح شده که در روز چهارشنبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

کریمی درخصوص حضور کتابهای قاچاق و بی کیفیت در بازار گفت: در کارگروه صیانت اتحادیه این مهم را مورد تجسس قرار داده بودیم که یک میلیون جلد کتاب غیر مجاز توقیف و امحا شد اما در دولت جدید یک کارگروه در وزارت ارشاد شکل گرفت که از اتحادیه هم در این کارگروه عضو هستند اما تاکنون کاری از پیش نبرده است. هیات مدیره جدید کمیسیون‌ها را تشکیل دادیم که ۵ کمیسیون رسمی و چندین کارگروه شده است.

او کمبود تقاضا را بزرگترین مشکل صنعت نشر دانست و گفت: بهتر بود که مسئولان فرهنگی کارهایی برای رواج کتابخوانی در جامعه انجام می‌دادند. با ازدیاد تولید اما کمبود تقاضا روبه رو هستیم‌.

کریمی درخصوص واکنش به سامانه «نظارت مردمی بر آثار منتشره» گفت: طی چند روز اخیر تعدادی از اعضا، نگرانیهایشان را به اتحادیه اعلام کردند و منتظر هستیم در نشست روز کتاب و کتابخوانی با حضور اعضای صنف نگرانی‌ها مطرح شود. این نشست بعد از ۴ سال برگزار می‌شود و بیشتر جنبه داخلی دارد. شعار امسال "شکوفایی ایران با ما آغاز می‌شود، کتاب بخوانیم" است.

او در پاسخ به این سوال که محوریت هفته کتاب بر کودک و نوجوان تاکید دارد، آیا برای این بخش برنامه خاصی در نظر گرفته شده، گفت: ما برای گروه‌های سنی خاصی برنامه ای در نظر نگرفتیم و همه را مد نظر داریم آن نگاه دولتی است و ما به همه گروه‌ها توجه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز