خبرگزاری کار ایران

راه‌یابی «چمدان» به چند جشنواره جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۲۷۷

فیلم کوتاه «چمدان» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، موفق به راهیابی به جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در کره جنوبی، اسپانیا، برزیل و آلمان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «چمدان» به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب، در ادامه حضور جهانی خود، موفق به راهیابی به دوازدهمین دوره جشنواره فیلم دیاسپورا کره جنوبی، سیزدهمین دوره جشنواره RIURAU اسپانیا، چهارمین دوره جشنواره فیلمEcoperformance برزیل و سومین دوره جشنواره کوردی کلن آلمان شد.

جشنواره فیلم دیاسپوراDIAFF، رویدادی برای فیلم‌هایی با موضوعات مهاجرت، پناهندگی و جدایی است؛ به این امید که صدایی برای کسانی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند یا مجبور به نقل مکان از شهر و کشور خود شده‌اند، باشد. دوازدهمین دوره این رویداد ۱۸ تا ۲۱ می (۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد ۱۴۰۳) در کره جنوبی، برگزار خواهد شد.

جشنواره RIURAU اسپانیا، در سال ۲۰۱۲ با هدف ارائه فضایی برای نشست، انتشار، توسعه و رقابت برای سازندگان فیلم کوتاه ایجاد شد. کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و. . از دیگر برنامه‌های این رویداد، همزمان با نمایش و داوری فیلم‌هاست. سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی RIURAU از ۱۹ تا ۲۵ اوت (۲۹ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳) در اسپانیا، برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم Ecoperformance برزیل، هنرمندان نوظهوری را تبلیغ می‌کند که به بررسی تنش‌های بین محیط، بدن و اجداد در مناظر طبیعی، شهری و مجازی می‌پردازند. چهارمین دوره این جشنواره ۳۰ می‌تا ۲ ژوئن (۱۰ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) در برزیل برگزار خواهد شد.

جشنواره کوردی کلن آلمان، رویدادی برای فیلم‌های کوتاه و بلند فیلم‌سازان کورد و همچنین فیلم‌هایی از فیلم‌سازان غیرکورد را با محوریت موضوعات کوردی می‌پردازد. سومین دوره این جشنواره از ۲۴ تا ۲۶ می (۴ تا ۶ خرداد ۱۴۰۳) در آلمان برگزار خواهد شد.

«چمدان» راوی داستان مرد مهاجری است که یک بار دیگر، سرزمین خود را از دست می‌دهد.

میثم دامن‌زه، رضوان خدامی، النا سهامی و آوا مسلم‌خانی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش و عرضه جهانی اثر را مجموعه بَفر پروداکشن بر عهده دارد.

عوامل فیلم کوتاه «چمدان» عبارتند از:

فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان: آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده: فریبا عرب، تولید کمپانی تصویر منتخب آمریکا، محصول مشترک ایران و آمریکا، مدیر فیلم‌برداری: حامد بقائیان، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، مجری طرح و مدیر تولید: آرمین پورمحمد، تدوین: سامان حسین‌پور، منشی صحنه: شکیلا معزی، طراح صحنه: آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، طراح لباس: عارفه شکری، طراح گریم: مهدی معینی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، طراح جلوه‌های کامپیوتری: حسن نجفی، موسیقی: آریان خسروی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: رها اله‌دادی، دستیار تولید: مینا صادقی، گروه کارگردانی: شیما علی‌نیا و عارفه شکری، مدیر صحنه: میثم طلایی، مدیر تدارکات: ماشاالله رحمتی، گروه فیلم‌برداری: یوسف صفایی، حامد محمدی‌شادان، جعفر امیری، کرین: رضا شایسته، سینه موبیل: احمد صادقی، پشتیبانی فنی: محمد گودرزی، مسئول هنروران: میلاد رهبری، گروه تدارکات: امیرحسین قاسمی، ایمان بت‌شکن، عکاس: نازنین رضازاده، طراح پوستر و گرافیک: متین خیبلی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز