خبرگزاری کار ایران

عباسی:

منابع درآمدی بودجه را باید ارتقا داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۱۱۶

نماینده مردم «کرج» در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در صدد این هستیم تا منابع پایداری در بودجه کشورمان داشته باشیم باید به سمتی حرکت کنیم که منابع درامدی خودمان را ارتقا دهیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا عباسی با اشاره به ایجاد منابع پایدار بودجه گفت: اگر در صدد این هستیم تا منابع پایداری در بودجه کشورمان داشته باشیم باید به سمتی حرکت کنیم که منابع درامدی خودمان را ارتقا دهیم.

نماینده مردم «کرج » در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خام فروشی یکی از مشکلات کشور بوده و در تمام عرصه ها به چشم می خورد، گفت: متاسفانه ما همچنان یکسری نهاده های فناورانه را به کشور وارد می کنیم و تبدیل به محلی برای واردات این محصولات شده ایم این در حالی است که محصولات خودمان را به ثمن بخس گذاشته و به صورت خام صادر می کنیم.

عباسی با بیان اینکه نفت از جمله منابع درآمدی ما قلمداد می شود، ادامه داد: ما در نفتی که تعیین کننده قیمت آن نیستیم، دست به خام فروشی می زنیم در صورتی که ما می توانیم نفت را تبدیل به صد فرآورده جدید کرده و از ان ارزش افزوده بالایی به دست بیاوریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما راهی جز این نداریم که برویم و در محصولات خام در شرکت های دانش بنیان، ارزش افزوده ایجاد کنیم لذا اگر ما به این مهم توجه نکنیم در آینده با کسری بودجه مواجه خواهیم شد.

عباسی با بیان اینکه قشر عظیم نخبگانی ما باید به نحوی موثر در کشور فعالیت کنند، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان بهترین محل برای فعالیت نخبگان کشور است لذا ما با این هدف، قانون جهش تولید دانش بنیان را در کشور مصوب کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز