خبرگزاری کار ایران

علی مطهری در نشست «صدای ملت»:

اصلاح امور بدون انتخابات اتفاق نخواهد افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۱۸۵

نماینده ادوار مجلس و سرلیست فهرست صدای ملت تاکید کرد: برخی می‌گویند در انتخابات شرکت نکنیم که صدای اعتراض خود را برسانیم. اما این اشتباه است و امور اصلاح نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در نشستی که در محل ستاد انتخاباتی فهرست «صدای ملت» و با حضور برخی اعضای این فهرست و اقشار مختلف مردم برگزار شد، ابتدا با تبریک اعیاد شعبانیه و جشن نیمه شعبان گفت: ابتدا تصمیم کاندیدا شدن نداشتم  و به توصیه نمایندگان ادوار به میدان آمدم. معتقدم باید در انتخابات شرکت کنیم، چون در شرایط خاصی هستیم. برخی می‌گویند در انتخابات شرکت نکنیم که صدای اعتراض خود را برسانیم. اما این اشتباه است و امور اصلاح نخواهد شد. زیرا جایگاه ایران را در جامعه بین‌الملل پایین خواهد آورد و این امر برای غربی‌ها بسیار مهم است. ممکن است مشارکت ۴۰ درصدی را در کشور خودشان را طبیعی بدانند؛ اما چشم دنیا به ایران است و می‌خواهند ببیند مردم ایران چه می‌کنند.

وی افزود: اگر مشارکت پایین باشد به راحتی پای میز مذاکره نخواهند آمد و اگر بیایند امتیاز از ما می‌خواهند. اما در غیر این صورت ممکن است تحریم‌ها رفع شود. ضمن این که ما در جریان اتفاقات غزه به طور غیر مستقیم در حال جنگ هستیم اگر مشارکت بالا باشد قطعا در این امر نیز موثر است.

نایب‌رئیس مجلس دهم اضافه کرد: با توجه به حوادث سال گذشته عده قابل توجهی از افراد کشته شدند. برای دنیا مهم است که بعد از حوادث سال گذشته مشارکت چگونه خواهد بود. سردمداران اتفاقات تلخ ۱۴۰۱ منتظر هستند مشارکت پایین باشد و اهداف خود را ادامه دهند. در آن زمان عده‌ای از جوانان درگیر شدند و هنوز دلشان با نظام پا‌ک نشده و قلباً محبتی را که نسبت به نظام داشتند را امروز ندارند. از این جهت نیز مشارکت بسیار مهم است. 

مطهری ادامه داد: باید قبول کرد حوادثی مانند هواپیمای اوکراینی اعتماد مردم به نظام را کم‌رنگ کرد. از سوی دیگر، وعده‌هایی داده شد اما به آن عمل نشد. دولت‌ها و مجالس پی در پی آمدند و رفتند و مردم حس می‌کنند کاری انجام نمی‌شود و افق روشنی وجود ندارد. مردم به نوعی حق دارند. افق روشنی در مقابل خود نمی‌بینند و می‌گویند که رئیس جمهور می‌گوید ۲  سال سختی بکشید تا بعد روزنه‌ای پیدا شود اما هر روزی که به جلو می‌رویم، گرانی و تورم بیشتر می‌شود و امیدی به آینده نداریم و وضعیت قابل اصلاح نیست. اما باید مجلسی بر سرکار بیاید که به دنبال رفع تحریم و تعادل در سیاست‌های غرب و شرق ایجاد شود و با ایجاد توازن رفع تحریم صورت بگیرد.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر مجلس قوی ایجاد شود و بسیاری از نا به سامانی‌ها  مثل مساله افراد درجه اولی که کنار گذاشتند و مسئولیت را به افراد درجه سه و چهارسپردند برطرف شود ، با تصمیمات آنان می‌توانیم امیدوار باشیم که تورم پایین بیاید.

مطهری با تاکید بر لزوم وجود امید در جامعه، اضافه کرد: ما نباید از اصلاح امور ناامید شویم. سر کار آمدن افراد معتدل، عقل‌گرا و به دور از شعارزدگی، بهبود وضعیت زندگی مردم در پی خواهد داشت. مردم باید بدانند انقلاب اسلامی برای ما رفاه آورده و این مهم است. این مساله باید از مجلس شروع و در این زمینه صدای مردم شنیده شود. اصلاحاتی در سیاست خارجی و اقتصاد ایحاد شود که در دولت آینده تاثیرگذار خواهد بود. اگر بگوییم شرکت نمی‌کنیم، میدان برای رقیب باز می‌شود. افراد شعارزده صحبت می‌کنند و شرایط بدتر می‌شود. باید در انتخابات شرکت کنیم و دیگران را به صندوق دعوت کنیم تا افراد معتدل وارد شوند.

استاد دانشگاه تهران یادآور شد: افراد به جای رای ندادن، رای اعتراضی دهند که این نشان از اعتراض به وضع موجود و کسانی است که با شعار انقلابی گری کشور را رو به سقوط می‌برند. اوایل انقلاب به شهید مطهری گفتند، ما باید اسلام را انقلابی کنیم که شهید مطهری گفتند، ما باید انقلاب را اسلامی کنیم. امروز برخی تاکید بر انقلابی و غیرانقلابی دارند که این کاملا غلط است. ما از این راه دور شدیم. شهید مطهری در ابتدای انقلاب گفتند، احزاب غیراسلامی نیز می‌توانند حضور پیدا کنند و آزادند فعالیت کنند اما باید با تابلو خودشان باشند تا مردم فریب نخورند. اما امروز اگر کسی نظری مخالف با سیاست نظام داشته دستگیر می‌شود و این تصویری نیست که از ابتدای انقلاب معرفی شده بود. ما نباید انقلاب را رها کنیم. کسانی که می‌گویند این نظام را کنار بزنیم و یک نظام دیگر برپا کنیم، چنین حرف‌هایی همه خیال است. براندازی یک نظام به این سادگی نیست. به این راحتی نیست که نظام را عوض کنید. باید دنبال اصلاح نظام برویم. ما نباید از انتخابات و کاندیدا شدن فرار کنیم.

در این جلسه، برخی اعضای فهرست «صدای ملت» از جمله اسماعیل دوستی، رضا امیدوار تجریشی، عفیفه عابدی، پروین داداندیش، محمدمهدی تندگویان، محبوب حضرتی، عیسی انصاری‌فرد و همایون یوسفی نیز حضور داشتند که دقایقی با اقشار مختلف مردم به گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز