خبرگزاری کار ایران

جوابیه وزارت نفت به یک گزارش؛ افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۶۹۵

روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار گزارشی با عنوان «کاهش سهمیه آزاد سوخت، گامی در مسیر سه نرخی شدن بنزین؟» در جوابیه‌ای اعلام کرد: برای چندمین بار تاکید می‌شود «دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.»

به گزارش ایلنا، روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار گزارشی با عنوان «کاهش سهمیه آزاد سوخت، گامی در مسیر سه نرخی شدن بنزین؟» مورخ ۴/۱۱/۱۴۰۲ در خبرگزاری ایلنا جوابیه‌ای به شرح ذیل ارائه کرد:

۱. طرح و انتشار گزارش بر مبنای شنیده‌ها، تحلیل شخصی و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درخصوص افزایش قیمت بنزین یا ایجاد نرخ سوم برای بنزین، منتشره در خبرگزاری ایلنا، عاری از صحت بوده و برای چندمین بار تاکید می‌شود «دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.»

۲. با توجه به تفاوت قیمت چند ده برابری بنزین در کشورهای همسایه، وزارت نفت به منظور جلوگیری از قاچاق و سوءاستفاده از سهمیه موجود کارت سوخت، با توجه به بررسی‌های آماری، ذخیره سوخت موجود در کارت‌های سوخت را به روال قبل از دوران شیوع کرونا بازگرداند و سهمیه بنزین تخصیصی حداکثر به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است. بدیهی است اجرای این تصمیم هیچ ارتباطی به تغییر قیمت بنزین ندارد.

۳. تلاش برای اصلاح الگوی مصرف، صرفه‌جویی و مصرف بهینه جزو احکام دائمی در کشور است و همواره باید نسبت به آن حساس بود و در صورت بی‌توجهی به آن مصرف افسارگسیخته می‌تواند هرگونه افزایش تولیدی را ببلعد. دولت مردمی و خدمتگزار دکتر رئیسی در طول بیش از ۲ سال گذشته با وجود مشکلات فراوان به جا مانده از دولت‌های قبل، تحریم و کارشکنی داخلی و خارجی، در خصوص مهار مصرف بنزین و به منظور جلوگیری از هرگونه فشار معیشتی ناشی از این موضوع، بدون استفاده از شیوه‌های قیمتی و صرفا از طریق مدیریت در توزیع و مصرف سوخت اقدام کرده و موفق شده است با وجود رشد ۱۴ درصدی مصرف بنزین، تامین پایدار آن را انجام دهد.

در پایان از رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌های عمومی تقاضا داریم از دامن زدن به شایعات و گمانه‌زنی در خصوص موضوعات حساسی مانند بنزین، پرهیز نموده و نسبت به حفظ آرامش روانی در جامعه بیش از پیش مسئولیت پذیر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز