خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان از خانه ای‌بی ایران بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۴۱۹

وزیر خارجه کشورمان امروز به خانه بیماران پروانه‌ای رفت و در جریان مشکلات این بیماران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان صبح امروز از خانه ای‌بی ایران (بیماران پروانه‌ای) بازدید کرد. بیماران پروانه‌ای در سال‌های اخیر و در پی تحریم‌های دارویی علیه کشورمان با مشکلاتی برای تهیه پانسمان‌های خود مواجه شدند که این مساله ضمن توجه دستگاه دیپلماسی بارها مورد انتقاد مقام‌های کشورمان قرار گرفته است.

در همین راستا وزیر امور خارجه کشورمان امروز با حضور در خانه ای‌بی ایران در جریان مشکلات این بیماران قرار گرفت.

حجت‌الاسلام هاشمی، موسس خانه ای‌بی در این بازدید گفت: وظیفه دارم به عنوان شهروند و فعال اجتماعی از وزیر امور خارجه تشکر کنم که علیرغم مشغله‌های فراوان به دیدار بیماران آمده‌اند. متاسفانه بیماری ای‌بی در کشور شناخته شده نبودند و اولین بار که به یک مسئول مراجعه کردند از وزارت بهداشت استعلام گرفت که آیا چنین بیماری وجود دارد؟ از سال ۱۳۹۱ تلاش شد تا ثابت کنیم‌ چنین بیماری در کشور وجود دارد. مشکل امروز ما پانسمانی است که در سوئد تولید می‌شود؛ آیا کشور ما با همه اقتدارش نمی‌تواند این پانسمان را تولید کند؟

وی ادامه داد: ما در چند سال گذشته از این پانسمان استفاده می‌کردیم. در زمان خروج ایالات متحده از برجام، تنها ۱۵ نفر از بیماران به دلیل عدم وجود این پانسمان‌ها فوت کردند. من به عنوان پدر بیماران ای‌بی به شرکت سوئدی نامه زدم و آن‌ها پاسخ دادند که ما شما را می‌شناسیم اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم به شما پانسمان بدهیم.

موسس خانه ای‌بی افزود: ما به کمک ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از دولت ایالات متحده و آقایان ترامپ و پومپئو شکایت کردیم. ما بُعدی هم در سمت وزارت خارجه داریم که در سال‌های گذشته مسئولان این وزارت‌خانه تلاش کردند اما امروز از دولت انقلابی انتظار داریم با سفرای‌مان در کشورهای اروپایی صحبت کنند تا از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد به ما کمک کنند. من شاید تحریم‌ها را با گوشت و پوست خودم حس می‌کنم چرا که فاطمه من امروز شنوایی خودش را از دست داده است؛ چرا؟ به خاطر تحریم؟!

امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه کشورمان هم در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: با تصویری که تا الان دریافت کردیم و در جریان غم و رنج بیماران قرار گرفتیم، تاثر و تأسف ما و نفرت ما از عوامل تحریم‌کننده بیشتر شد. این کودکان و فاطمه سادات کودکان ما هستند. سوئد در حالی از ارسال پانسمان به بیماران ما خودداری می‌کند که وزرای خارجه اروپایی و حتی وزیر خارجه سوئد اعلام می‌کنند که دارو مشمول تحریم‌ نیست. تحریم امروز به ابزاری در دست غرب تبدیل شده است و برای دختر ما که فوت کرد و همه ما را متاثر کرد، اشک تمساح ریختند و از احساسات مردم ما سوءاستفاده کردند.

وی ادامه داد: به اصحاب رسانه اعلام می‌کنم که ما تا ساعاتی دیگر در وزارت خارجه اسامی تعدادی از مقامات و موسسات غربی را که در تحریم‌ها دست داشتند و اقدام به ترویج خشونت کردند، به لیست سیاه تروریسم وزارت امور خارجه اضافه خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: امیدوار هستم در پی دیدار از این موسسه بتوانیم گام‌های موثری را برای کاهش آلام بیماران برداریم. اطلاع دارید چند شرکت دانش‌بنیان بصورت شبانه‌روزی در حال تولید این پانسمان‌ها هستند و ان‌شاءالله در این حوزه نیز خودکفا خواهیم شد.

وزیر امور خارجه گفت: امروز حدود ١۵ مقام آمریکایی و اروپایی و حدود ۴ نهاد که هم در موضوع تحریم‌هایی که چنین وضعیتی را ایجاد کرده برای بیماران پروانه‌ای ما نقش داشتند و هم در موضوع تشویق به خشونت و ترور و افراط‌گرایی در وقایع اخیر نقش داشتند و به عنوان عامل اغتشاشات، تحریک به ترور و ترویج و تشویق اغتشاشات و ناامنی و افراط‌گرایی عمل کردند را در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه و تحریمی قرار دادیم و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: می‌خواهم اشاره کنم مسأله بیماران پروانه‌ای برای ما و دولت موضوع بسیار مهمی است و از ظرفیت‌های دیپلماتیک و سیاسی استفاده خواهیم کرد که به کاهش آلام و بهبود وضعیت این عزیزان کمک شود. من به شدت تحت تأثیر قرار گرفتم اما علیرغم شرایط سخت و نامطلوبی که این عزیزان در آن قرار دارند در بین آنها از دانشجوی مقطع دکتری گرفته تا افراد تحصیلکرده، هنرمند و نقاش در سطح درجه یک را در این جمع دیدم و بسیار برای من جالب بود و توجه به ظرفیت بزرگی که این عزیزان دارند ضرورت دارد.

وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات جوزپ بوررل که اروپا را باغ و باقی دنیا را جنگل عنوان کرد، گفت: می‌توانم بگویم آنچه امروز در اروپا، غرب و آمریکا از آن به عنوان حقوق بشر یاد می‌شود ابزاری بیش نیست و این موضوع و کلیدواژه‌های آزادی و حقوق بشر در راستای سیاست‌های تروریستی برخی از کشورهای غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز