خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران:

اعضای کارگری شورای عالی کار استعفا دهند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۱۲۴

شورای عالی کار به خاطر لغو کسر حق بیمه و تعیین مزد ۹۳ خلاف قانون عمل کرده است و اعضای کارگری این شورا به خاطر تن دادن به این تخلفات باید استعفا دهند.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از اعضای کارگری شورای عالی کار خواست استعفا دهند.

«حسین حبیبی» در واکنش به لغو کسر حق بیمه از بن کارگری به ایلنا گفت: شورای عالی کار به خاطر لغو کسر حق بیمه و تعیین مزد ۹۳ خلاف قانون عمل کرده است و اعضای کارگری این شورا به خاطر تن دادن به این تخلفات باید استعفا دهند.

وی افزود: تصمیم گیری‌های شورای عالی کار علیه منافع جامعه کارگری است. مزد ۹۳ برخلاف تاکید صریح قانون ده درصد کمتر از نرخ تورم تعیین شد. تازه‌ترین تصمیم این شورا نیز حق بیمه را درجهت منافع کارفرمایان از بن کارگری حذف کرده است. این تصمیم‌ها نشان دهنده موضع گیری ضدکارگری اعضای کارگری این شوراست. جامعه کارگری اعتماد خود به این اعضا را از دست داده است.

این فعال کارگری با اشاره به رای منفی دیوان عدالت اداری به شکایت کارگران از مزد ۹۲ گفت: دیوان با رد شکایت کارگران از مزد ۹۲ دست شورای عالی کار را برای تخلف‌های بیشتر باز گذاشت.

وی افزود: لغو کسر حق بیمه از بن کارگری نتیجه سیاست زدگی دیوان و مصلحت اندیشی‌های این مرجع قضایی در حمایت از دولت و کارفرمایان است.

حبیبی ادامه داد: شورای عالی کار بعد از رای منفی دیوان به کارگران راه را برای تخلف‌های بیشتر باز دید و اطمینان یافت تمامی تخلف‌هایی که برای حمایت از کارفرمایان انجام می‌دهد با عنوان مشکلات اقتصادی و کسری بودجه و دفاع از مصلحت کشور توجیه خواهند شد.

این فعال کارگری تاکید کرد: اعضای کارگری شورای عالی کار مواضعی در حمایت از کارفرمایان اتخاذ کرده‌اند. تصمیم گیری‌های این اعضا ناقض رسالت و هدف حضور آن‌ها در شوراست و به همین سبب استحقاق حضور با عنوان نمایندگی کارگران در این شورا را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز