خبرگزاری کار ایران

محجوب در واکنش به لغو کسر حق بیمه از بن کارگری:

از شورای عالی کار استفاده ابزاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۴۷۹

مصوبه شورای عالی کار مبنی بر لغو کسر حق بیمه از بن کارگری تخلف است و باید جلوی آن گرفته شود / بن کارگری مطابق صراحت قانونی مشمول کسر حق بیمه می‌شود و آنچه شورای عالی کار تصویب کرده فاقد ارزش قانونی است.

دبیرکل خانه کارگر مصوبه شورای عالی کار مبنی بر لغو کسر حق بیمه از بن کارگری را غیرقانونی خواند.

«علیرضا محجوب» در حاشیه مراسم افطاری کارگران ساختمانی که شب گذشته(دوشنبه ۲۳ تیر) در سالن همایش‌های وزارت کار برگزار شد به خبرنگار ایلنا گفت: مصوبه شورای عالی کار مبنی بر لغو کسر حق بیمه از بن کارگری تخلف است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به تناقض مصوبه یاد شده با قوانین کار و تامین اجتماعی، ادامه داد: بن کارگری مطابق صراحت قانونی مشمول کسر حق بیمه می‌شود و آنچه شورای عالی کار تصویب کرده فاقد ارزش قانونی است.

نماینده تهران در مجلس نهم افزود: لغو کسر حق بیمه از بن کارگری اساسا جزء اختیارات شورای عالی کار به شمار نمی‌رود اما عده‌ای برای پیشبرد اهداف خود از شورای مذکور استفاده ابزاری کرده‌اند.

وی افزود: بن کارگری از‌‌ همان ابتدای اضافه شدن به حقوق کارگران مشمول کسر حق بیمه می‌شده اما در تمام این سال‌ها قانون راجع به آن اجرا نشده است و باید ببینیم دلیل این اهمال کاری چه بوده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم در پایان بابیان اینکه در ماده ۳۰ قانون تامین اجتماعی به صراحت به مسئله کسر حق بیمه از بن کارگری اشاره شده است، اظهار کرد: واقعیت این است که به استناد ماده مورد نظر، سازمان تامین اجتماعی می‌بایست حتی در زمانی که بن کارگری بصورت کالایی توزیع می‌شد از مزایای بن کارگری حق بیمه کسر می‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز