خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

اخذ مالیات از حق التدریس معلمان ناعادلانه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۸۱

باید مراقب بود فعالیت صنفی معلمان امنیت شغلی آنان را به خطر نیاندازد / گزارش‌هایی مبنی بر پرداخت نشدن پاداش، عیدی، سنوات و سایر مزایای معلمان شاغل در مدارس غیردولتی وجود دارد.

دبیر کل خانه کارگر بابیان اینکه متصدیان مدارس غیردولتی گمان می‌کنند این مدارس چهار دیواری آن‌ها است و هر چه بخواهند می‌توانند انجام دهند، به گزارش‌هایی مبنی بر پرداخت نشدن پاداش، عیدی، سنوات و سایر مزایای معلمان شاغل در مدارس غیردولتی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» در نشستی که عصر امروز در دفتر اتحادیه معلمان و کارکنان مدارس آزاد برگزار شد، گفت: ایجاد تشکل صنفی برای مجموعه‌ای که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد به اشتیاق زیادی نیاز دارد، به خصوص آنکه مشکلات بسیاری در راه فعالیت صنفی وجود دارد.

وی در تشریح مشکلاتی که پیش روی فعالان صنفی معلمان وجود دارد، افزود: متصدیان مدارس غیردولتی گمان می‌کنند مدارس چهار دیواری آن‌ها است و هر چه بخواهند می‌توانند انجام دهند.

نماینده تهران در مجلس نهم گسترش عضوگیری را یکی از اساس‌های کار صنفی خواند و تصریح کرد: کار شما کار تازه‌ای است بنابراین نباید در وهله اول انتظارات را بالا ببرید تا بعد‌ها مایوس شوید.

محجوب با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر پرداخت نشدن پاداش، عیدی، سنوات و سایر مزایای معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تاکید کرد: اگر مزایای معلمان مطابق فرمول اعلامی تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود یا اگر آن‌ها بیمه نمی‌شوند یا مزایای آن‌ها در لیست بیمه ذکر نمی‌شود، خلاف اتفاق افتاده است و این اتحادیه باید راه اندازی شده تا جلوی چنین تخلفاتی گرفته شود.

دبیرکل خانه کارگر در ادامه اظهار کرد: باید مراقب بود فعالیت صنفی معلمان امنیت شغلی آنان را به خطر نیاندازد.

محجوب با تاکید بر برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه معلمان و کارکنان مدارس آزاد، گفت: ‌بیش از هشت ماه از تاسیس این اتحادیه می‌گذرد و انتخابات هیات مدیره آن باید به زودی برگزار شود تا این اتحادیه بتواند در مقابل روال‌های غیرقانونی که حق معلمان را تضییع می‌کند، بایستد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس نهم در پایان با انتقاد از اخذ مالیات از حق التدریس معلمان، بر ایستادگی نهادهای صنفی آنان در مقابل این رویه ناعادلانه تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز