خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان در گفت‌وگو با ایلنا:

فانی با تکیه بر حمایت نهادهای صنفی معلمان، وعده‌های رئیس جمهور را عملی کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۱۵۰

نمایندگان مجلس از موضع سیاسی به آقای فانی حمله می‌کنند. ما آقای فانی را یک نیروی کاری می‌دانیم زیرا وی به دنبال حرکات پوپولیستی و عوام فریبی نیست. از طرفی حس می‌کنیم دست وی برای انجام تغییرات به اندازه کافی باز نیست و از سوی نیروی‌های بیرون از وزارتخانه تحت فشار است.

یک فعال صنفی معلمان معتقد است محدودیت‌های ۸ سال گذشته برای فعالیت صنفی معلمان هم اکنون نیز به طور موثر اعمال می‌شود.

«محمود بهشتی‌لنگرودی» با اشاره به گذشت بیش از ده ماه از سر کار آمدن دولت روحانی به ایلنا گفت: معلمان در یک دوره ده ماهه توقعات غیرمنطقی ندارند اما ذهنیت ما این بود که دولت یازدهم در جهت باز شدن فضای فعالیت صنفی و فعالیت سیاسی حرکت می کند اما همراهان رئیس جمهور علی رغم وعده‌های وی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این زمینه موفق نبودند.

وی با اشاره به جلسات فعالان صنفی معلمان با «علی اصغر فانی»، وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: آقای فانی در این دیدار‌ها وعده‌های مختلفی را دادند که بعضا در رسانه‌ها منتشر شد. وی در یکی از این جلسات تاکید کرد برای رفع محدودیت‌هایی که برای فعالان صنفی معلمان در دولت احمدی‌نژاد به وجود آمده است از طریق قوه قضاییه اقدام می‌کند اما هیچ اتفاقی نیافتاد.

وی با انتقاد از عدم توقف اجرای احکام اداری نظیر اخراج، توبیخ و… برای فعالان صنفی معلمان، افزود: آقای فانی به عنوان مسئول وزارت آموزش و پرورش و فردی که هیات‌های تخلفات اداری زیر نظرش قرار دارند، چندین بار گفته است سعی می‌کنم احکام اداری صادر شده را لغو کنم که این هم اتفاق نیافتاده است.

به گفته بهشتی‌لنگرودی، در دوره تصدی آقای فانی بر وزارت آموزش و پرورش دو حکم اداری «تبعید» که در دولت احمدی‌نژاد صادر شده بود، اجرا شده است.

وی با اشاره به لغو جلسه هفته گذشته نمایندگان صنفی معلمان در همدان که قرار بود به منظور برنامه ریزی برای هفته معلم برگزار شود، گفت: در حالی که نمایندگان صنفی معلمان هیچ برنامه‌ای برای اعتراض صنفی در هفته معلم نداشتند، ماموران نهادهای نظارتی از برگزاری این جلسه ممانعت به عمل آوردند.

وی با اشاره به قول آقای فانی برای صدور یا تمدید مجوز تشکل‌های صنفی معلمان و هماهنگی برای انجام دیدار میان فعالان صنفی معلمان و وزیر اطلاعات و وزیر کشور، تاکید کرد تا به امروز قدمی در این زمینه برداشته نشده است.

بهشتی‌لنگرودی با اشاره به وعده‌های اقتصادی رئیس جمهور به معلمان پیش از انتخابات ریاست جمهوری، گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان از جمله معلمان در شرایطی اتفاق افتاد که مثبت‌ترین پیش بینی مقامات دولتی از تورم سال جاری ۲۵ درصد است. این در حالی است که قانون برنامه ۵ ساله و قانون مدیریت خدمات کشور تاکید دارند افزایش حقوق سالانه کارمندان از تورم سالیانه کمتر نباشد که در این زمینه تخلف صورت گرفته است.

این فعال صنفی معلمان در ادامه از حذف خدمات دندان و عینک از بیمه طلایی فرهنگیان که به تازگی با بیمه ایران قرار داد بسته است، انتقاد کرد.

وی با اشاره به حمایت فعالان صنفی معلمان از آقای فانی در مقابل نمایندگان مجلس، گفت: نمایندگان مجلس از موضع سیاسی به آقای فانی حمله می‌کنند. ما آقای فانی را یک نیروی کاری می‌دانیم زیرا وی به دنبال حرکات پوپولیستی و عوام فریبی نیست. از طرفی حس می‌کنیم دست وی برای انجام تغییرات به اندازه کافی باز نیست و از سوی نیروی‌های بیرون از وزارتخانه تحت فشار است.

وی در تشریح بیشتر فشارهای بیرونی به آقای فانی به انتصابات این وزارتخانه و ابقای مدیران دولت احمدی‌نژاد در سمت‌‌های شان اشاره کرد و گفت: از آقای فانی توقع می‌رود با تکیه بر آرای بالای رئیس جمهور و حمایت نهادهای صنفی معلمان، وعده‌های رئیس جمهور و نیت قلبی خودشان را عملی کنند.

این فعال صنفی معلمان در پایان با اشاره به برنامه جناح مخالف دولت برای القای این نکته که چیزی تغییر نکرده است، اظهار کرد: بسیاری از مدیران دوره احمدی‌نژاد توسط آقای فانی ابقاء شده اند که قطعا رویه های گذشته را تداوم می بخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز