خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه کارگران پتروشیمی بندر امام خبر داد:

اعتراض کارگران پتروشیمی رازی به یک بند از قرارداد کاری‌شان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۹۸

چکیده: ‌ «در ماده ۱۱ قرارداد، امتیاز استفاده از مدرک تحصیلی کارگران(مدرک تحصیلی فنی و حرفه‌ای یا دانشگاهی) به طور کامل به شرکت پیمانکاری سپرده شده است / با چنین شرایطی ممکن است امتیاز مدرک تحصیلی کارگران برای مدت معینی به شرکت‌های دیگر به فروش برسد.»

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی‌های بندر امام از اعتراض کارگران پیمانی پتروشیمی رازی نسبت به شرایط قراردادشان خبر داد.

«مازیار رحیم‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: با گذشت ۲۰ روز از ابتدای مهر ماه، نزدیک به ۴۰۰ کارگر پیمانی پتروشیمی رازی(شرکت کارفرما) به نشانه اعتراض با شرکت پیمانکاری «پیشگامان فن اندیش تهران» قرارداد امضا نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه اعتراض کارگران به ماده ۱۱ قرارداد این شرکت پیمانکاری است افزود: در ماده ۱۱ قرارداد، امتیاز استفاده از مدرک تحصیلی کارگران(مدرک تحصیلی فنی و حرفه‌ای یا دانشگاهی) به طور کامل به شرکت پیمانکاری سپرده شده است.

به گفته آقای رحیم‌زاده، در متن قرارداد آورده شده که در طول مدت قرارداد، امتیاز استفاده از مدرک تحصیلی به منظور دریافت گواهی صلاحیت پیمانکار و «غیره» برای این شرکت محفوظ است.

این فعال صنفی تصریح کرد: با چنین شرایطی ممکن است امتیاز مدرک تحصیلی کارگران برای مدت معینی به شرکت‌های دیگر به فروش برسد و به عبارتی دیگر، امکان سوء استفاده را برای شرکت پیمانکاری فراهم می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام در پایان اظهار داشت: کارگران نسبت به ماده ۱۱ قراردادشان سوء ظن دارند و برای آنان، استفاده از کلمه «غیره» در متن قرارداد مبهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز