خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خراسان رضوی گزارش می‌دهد؛

گلایه جوانان روستای امغان از عدم افتتاح یک پروژه ورزشی/تکمیل پروژه به 20 میلیارد ریال نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۸۵۴

سالن ورزشی روستای امغان تربت جام در سال ۱۳۹۷ با توجه به درخواست جوانان روستا و نیاز منطقه با مصوبه شورای اسلامی این روستا به تصویب رسیده است و هم اکنون با گذشت ۵ سال فقط ۵۰ درصد پیشرفت داشته و این موضوع باعث گلایه ورزشکاران و ورزش دوستان این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بسیاری از مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار، پروژه‌هایی وجود دارد که با گذشت چندین سال از کلنگ زنی آن‌ها، هنوز تکمیل نشده و مردم این مناطق به‌رغم شوق توسعه‌ای که دارند، نتوانسته‌اند از این امکانات استفاده کنند. 

یکی از این مناطق روستایی است در شهر مرزی تربت جام واقع در استان خراسان رضوی که به‌رغم گذشت ۵ سال از کلنگ زنی یک پروژه، فقط ۵٠ درصد آن پیشرفت داشته و این موضوع باعث شده تا گلایه مردم به ویژه جوانان را در پی داشته باشد. 

علی اکبر  نوجوانی ۱۵ ساله است که وقتی نظرش را در مورد این پروژه جویا می شویم می‌گوید: ما هیچ زمین ورزشی نداریم و تنها امیدمان این سالن ورزشی بود که راه بیفتد اما وضعیتش را که می‌بینید و تنها دلخوشی ما برای ورزش کردن استفاده از حیاط مدرسه روستا است که آن هم گاهی اوقات در تابستان اگر اجازه بدهند می توانیم آنجا ورزش کنیم. 

عبدالکریم دورانی یکی از جوانان این روستا نیز گفت: راه اندازی این پروژه ورزشی بسیار مهم است و چرا که بسیاری از جوانان روستا هفته‌ای یکبار و برخی‌ها نیز هر شب برای استفاده از سالن ورزشی به تربت جام و روستای خرم آباد می‌رویم که هم زمان‌بر و هم هزینه بر است و چند بار هم جوانان روستا که با موتور می‌رفتند در مسیر تصادف کردند و مصدوم شدند.

زهرا احسانی از بانوان ورزشکار روستا هم می‌گوید: راه اندازی این سالن ورزشی بسیار مهم بوده و در روستاها بخاطر محدودیت‌هایی که هست زیاد به فکر ورزش نیستند، به خصوص خانم‌ها برای‌شان مشکل است ولی اگر سالن ورزشی داخل خود روستا باشد بیشتر بانوان استفاده می‌کنند. خودم ورزشکارم و هر روز باید به تربت جام رفت و آمد کنم که هم هزینه بر است و هم وقتم گرفته می‌شود.

دهیار روستای امغان در مورد علت کندی پیشرفت این پروژه گفت: سال ۱۳۹۷ به دلیل عدم ورزشگاه در منطقه هیچ مکان ورزشی وجود نداشته و به دلیل نیاز و خواسته جوانان و مردم؛ دهیاری و شورای اسلامی وقت روستا این پروژه را شروع کردند اما به مرور زمان و افزایش هزینه‌ها و مصالح  به کندی پیش رفته است.

محمد دلشاد شاملو ادامه داد: بودجه سالانه روستا مبلغی بین سه تا پنج میلیارد ریال است و اگر بخواهیم این پروژه را تکمیل کنیم حدود ۲۰  میلیارد ریال نیاز داریم که عملا اگر کل پروژه‌های عمرانی و جاری روستا را هم تعطیل کنیم حداقل ۴ سال زمان می‌برد که این کار شدنی نیست و برای اتمام پروژه نیاز به همکاری مسئولین شهرستان و خیرین داریم. 

دهیار امغان گفت: البته مقداری خیرین روستا کمک کرده‌اند و از بودجه دهیاری هم قرار است مقداری استفاده کنیم و فرمانداری شهرستان هم قول داده است در مرحله اول ۳۰ تن سیمان کمک کند که باز هم برای تکمیل پروژه با مشکل مواجه‌ایم.

فرماندار تربت جام نیز در این باره گفت: سالن ورزشی روستای امغان باید از محل اعتبارات دهیاری و با مشارکت مردم ساخته می‌شد و اعتبارات دهیاری هر ماه به حساب دهیاری واریز می‌شود و اگر پروژه بخواهد سریع‌تر انجام شود مشارکت مردم را می‌طلبد.

حسین جمشیدی ادامه داد:  ۱۵ سالن ورزشی مربوط به دهیاری‌ها در سطح شهرستان وجود دارد که ۴ پروژه به بهره برداری رسیده است و ۱۱ پروژه دیگر پیشرفت فیزیکی آنها بین ۲۰ تا ۷۰ درصد هست و تمام تلاش‌مان این است که این پروژه‌ها تکمیل شود اما با توجه به اعتبار اندکی که در اختیار فرمانداری است و با توجه به افزایش قیمت‌ها اگر همه آن اعتبار را هم به سالن ورزشی یک روستا اختصاص بدهیم باز هم آن سالن تکمیل نمی‌شود ولی برای تکمیل پروژه‌ها پیگیر هستیم.

فرماندار تربت جام گفت: آنچه که می‌توان بر آن تاکید کنم مشارکت مردم است. ۴ سالن از این ۱۵ سالن به بهره برداری رسیده و تعدادی هم در حال تکمیل شدن هستند ولی با اعتبارات دهیاری‌ها این پروژه‌ها تکمیل نمی‌شود و  مردم هم باید مشارکت کنند و ما هم آمادگی این را داریم که در  قسمت دیوار چینی سالن ورزشی روستای امغان کمک کنیم.

روستای امغان از توابع بخش مرکزی تربت جام و  در ۲۴ کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است و جمعیت این روستا با سه روستای همجوارش که فاصله آنها با هم در حد چند کیلومتر بیشتر نیست حدود ۴ هزار نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز