خبرگزاری کار ایران

خراسان رضوی نایب قهرمان مسابقات راگبی بانوان کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۳۱۱

رقابت‌های راگبی بانوان کشور که به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد با نایب قهرمانی خراسان رضوی پایان یافت. تبمپ‌های راگبی بانوان البرز به مقام قهرمانی دست یافت و اصفهان سوم شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها، تیم الف خراسان رضوی موفق شد تیم راگبی بانوان تهران را با نتیجه ۱۲ بر صفر شکست دهد. همچنین تیم البرز با نتیجه ۲۸ بر صفر از سد کرمانی‌ها گذشت و در نهایت این خراسان رضوی و البرز به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

در مرحله فینال تیم الف خراسان رضوی و البرز به رقابت پرداختند که در این مرحله البرز با نتیجه ۱۴ بر صفر به پیروزی دست یافت و قهرمان این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد خراسان رضوی میزبان این مسابقات و کرمان به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

در این رقابت‌ها که باحضور ۷ تیم از سراسر کشور برگزار شد با قهرمانی تیم راگبی مشهد پایان یافت.

مسابقات راگبی بانوان قهرمان کشور  از ۲۲ تیرماه با حضور هفت تیم، خراسان رضوی، کرمان، فارس، قم، البرز و تهران  که خراسان رضوی و تهران با دو تیم در  این مسابقات به رقابت پرداختند و در پایان بانایب  قهرمانی تیم خراسان رضوی پایان یافت. تیم البرز اول شد و تیم راگبی اصفهان سوم شد. 

زهره طالبی نائب رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و راگبی در حاشیه این رقابت ها در خصوص میزبانی خراسان رضوی گفت: با توجه به نوع مسابقات این رقابت‌ها از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

 وی خاطر نشان کرد: این مسابقات انتخابی تیم ملی است که تیم ملی بانوان  راگبی بناست مهر یا آبان امسال به مسابقات امارات اعزام شود.

طالبی با بیان اینکه راگبی قریب به یک ماه است تبدیل به فدراسیون شده است، بیان کرد: راگبی یک رشته المپیکی است و وزیر ورزش و جوانان به این رشته نگاه ویژه و خاصی دارند و همین امر انگیزه ورزشکاران را برای حضور قدرتمند در مسابقات برون مرزی افزایش داده است و این رقابت ها با توجه به حضور جوانان  مسیر را برای انتخاب بهترین ها توسط کمیته فنی تسهیل کرد.

نائب رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و راگبی ضمن ارزیابی مطلوب میزبانی مشهد، ادامه داد: تقریبا تمام استان‌ها فعال هستند و استان‌هایی هستند که البته از تیم تهران  همه انتظار  بیشتری دارند، تیم بیشتری دارد و شاید در عموم ناشناخته باشد اما در بین ورزشی‌ها راگبی شناخته شده است. ضمن اینکه راگبی با فوتبال آمریکایی متفاوت است. 

طالبی از چشم‌انداز مطلوب تیم ملی خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۰ بانوان در مسابقات غرب آسیا شرکت کردند و با توجه به اینکه تجربه بالایی نداشتند خوش درخشیده و مقام سوم را کسب کردند، چشم‌انداز خوبی برای تیم ملی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز