خبرگزاری کار ایران

افزایش ظرفیت تامین برق در هشت شهرک صنعتی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۷۳۱

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: ظرفیت تامین برق هشت شهرک صنعتی استان با ایجاد پست های جدید ۲۲ تا ۳۵ مگاواتی برق در حال افزایش است.

به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر فرشچی در این خصوص افزود: این پست های برق را شرکت برق منطقه ای خراسان در شهرک های صنعتی شهرستان های قوچان، مشهد، کلات، سبزوار، کاشمر، جغتای، گناباد و کاشمر ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون عملیات اجرایی ساخت پست برق شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان به ظرفیت ۲۲ مگاوات و ترانس ۳۰ مگاولت آمپر، پست برق شهرک صنعتی کلات به ظرفیت ۲۲ مگاوات و ترانس ۳۰ مگاولت آمپر، شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار به ظرفیت ۱۵ مگاوات و ترانس ۲۴ مگاولت آمپر، شهرک صنعتی گناباد به ظرفیت ۲۲ مگاوات و ترانس ۳۰ مگاولت آمپر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی ایجاد پست برق در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان به ظرفیت ۲۲ مگاوات و ترانس ۳۰ مگاولت آمپر، شهرک صنعتی کاشمر به ظرفیت ۲۴ مگاوات و ترانس ۳۰ مگاولت آمپر، شهرک صنعتی شماره پنج مشهد به ظرفیت ۳۵ مگاوات و ترانس ۶۰ مگاولت آمپر، شهرک صنعتی جغتای به ظرفیت پنج مگاوات و ترانس ۱۵ مگاولت آمپر را از دیگر طرح های در دست اجرا برشمرد.

فرشچی افزود: پیشرفت اجرایی پست برق شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان ۷۰ درصد و پست برق شهرک صنعتی شماره پنج مشهد نیز ۳۵ درصد و پیشرفت اجرایی ساخت پستهای برق باقی شهرک های صنعتی مزبور کمتر از ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: به موازات ایجاد پست برق دائم برای شهرکهای صنعتی مزبور، پست موبیل (اضطراری و جایگزین موقت) شهرک صنعتی کلات به بهره برداری کامل رسیده است که به صورت موقت برق لازم را در اختیار واحدهای صنعتی می گذارد.

وی گفت: امسال از محل منابع داخلی شرکت، ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی داده شد تا پست های برق در شهرک های صنعتی مزبور را ایجاد کند.

فرشچی افزود: از سوی دیگر از محل اعتبارات سفر امسال رئیس جمهوری به خراسان رضوی نیز ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به تامین برق شهرک های صنعتی تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: امسال ساخت پست برق ناحیه صنعتی کوثر به ظرفیت ۲۰ مگاوات و ترانس ۳۰ مگاولت آمپر به پایان رسیده و وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در پاسخ به سئوالی در خصوص ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک ها گفت: برخی واحدهای مستقر در شهرک ها برای به ایجاد نیروگاه های کوچک مقیاس خورشیدی اقدام کرده‌اند اما شهرک خورشیدی هنوز ایجاد نشده است.

فرشچی افزود: از سوی دیگر نیروگاه سی.اچ.پی (تولید همزمان برق و حرارت) در شهرکهای صنعتی چناران، توس و چرمشهر خراسان رضوی ایجاد شده است که می تواند اقدامی در تامین برق مورد نیاز واحدها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز