خبرگزاری کار ایران

رویداد بین المللی ماه امت در مشهد آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۲۲۷

باحضور هنرمندان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و لبنانی و به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد چراغ رویداد ملی ماه امت در این شهر روشن شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، بوسف اسماعیل زاده معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: رویداد اجتماعی ماه امت در منطقه گلشهر به مدت ۱۰ شب از ۷ اردیبهشت در حال برگزار است. در این مراسم هنرمندان افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ایرانی در منقبت حضرت علی(ع) به اجرای برنامه هایی همچون سرود، قوالی، مناجات خوانی می پردازند.

وی با بیان اینکه مراسم ماه امت در ماه مبارک رمضان به عنوان یک جشن فرهنگی بین ایران و افغانستان به منظور استفاده از ظرفیت مهاجران افغانستانی در منطقه گلشهر ترتیب داده شده، اظهار کرد: در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه غذا، لباس، سنت و آداب و رسوم افغانستان نیز برپا شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به تحقق هدف ایجاد جهان شهر برکت و کرامت در این رویداد گفت: تشکیل جهان شهر این فرصت را فراهم میکند تا تمامی همسایه های ایران در سایه امام رضا(ع) یک زیست مسالمت آمیز درکنار هم داشته باشند و اشاعه این فرهنگ بین کشورهای همسایه باعث می شود تا به بقیه جهان نیز گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: رویداد بین المللی ماه امت با هدف گرامیداشت عید سعید فطر بین مسلمانان اجرا می شود که این امر در راستای وحدت مسلمانان صورت گرفته است.

این مراسم از ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شده و به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۱ در سالن ورزشی مدافعان حرم در گلشهر میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز