خبرگزاری کار ایران

‌درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد؛

از یکسان نبودن امکانات تا اولویت هایی که همیشه برای آقایان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۲۴

با وجود تمام پیشرفت های ورزشی در حوزه بانوان هنوز هم عدم تخصیص امکانات ورزشی یکسان در این حوزه برای ورزشکاران مرد و زن مشهود است به طوری که می‌توان گفت بسیاری از عدم توفیقات ورزشی بانوان به نوعی با یکسان توزیع نکردن امکانات گره خورده است.

جنسیت زدگی خصوصا در رشته هایی مثل فوتبال نیز از دیگر عواملی است که باعث می‌شود بسیاری از بانوان ورزشکار در این رشته نتوانند آن چنان که شایسته آنهاست مسیر روشنی را برای خود ترسیم کنند چرا که از توزیع مناسب امکانات ورزشی بی بهره اند. 

ریحانه رمضانی یکی از ورزشکاران و داوران رشته فوتبال است که به تازگی توانسته به عنوان کمک داور در مسابقات لیگ برتر بانوان کشور قضاوت کند. 

این داور و ورزشکار فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه متاسفانه امیدی به حل مشکلات در حوزه ورزش بانوان وجود ندارد گفت: اولویت ارائه امکانات ورزشی در کل کشور با مردان است، واقعیتی تلخ که جامعه ورزشی بانوان از آن رنج می‌برند اما به ناچار باید آن را پذیرفت و برای حل بسیاری از مشکلات باید پافشاری کرد، هر چند که این پافشاری برای به دست آوردن حقوق و بهره مندی از مزایا اتفاق خوبی نیست اما برای بانوان در جامعه ما و در حوزه ورزشی پذیرفته شده است.

وی که به تازگی توانسته به عنوان کمک داور در مسابقات لیگ برتر بانوان کشور قضاوت کند، با بیان اینکه بهره برداری نهایی از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار می‌تواند به برگزاری تمرینات استاندارد برای بازیکنان فوتبال و داوران بسیار مهم  و تاثیرگذار باشد گفت: مشکل عدم تمرینات صحیح و استاندارد برای بازیکنان و داوران بیش‌تر بانوان را شامل میشود چرا که بسیاری از اوقات و بالاجبار باید در پارک ها و حاشیه بزرگراه‌ها تمرین کنند و مشکلات ناشی از شیب نامناسب این اماکن در درجه اول باعث آسیب دیدگی می‌شود.

این ورزشکار با اشاره به اینکه ناهماهنگی در بین تیم های فوتبال و فوتسال بانوان در سبزوار مانع از پیشرفت آن ها شده است گفت: عدم وجود اسپانسر، هزینه های شخصی بازیکنان و مربیان برای رشته های ورزشی، رقابت منفی و ناهماهنگی باعث شده که ضرورت بسترسازی های مناسب برای ورزش‌ بانوان در شهرستان احساس شود، این مسائل به گونه ای بوده که میزان تفاوت درآمد ها برای ورزشکاران و داوران آقا و خانم نیز بسیار مشهود است.

وی در پایان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون یک تیم کامل داوری فوتبال از  شهرستان در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور قضاوت می‌کند ادامه داد: خوشبختانه بعد از تغییر ریاست اداره ورزش و جوانان سبزوار شاهد توجه بیشتر به مقوله ورزش بانوان در شهرستان بوده ایم و امیدواریم که این روند با بهره برداری نهایی از استادیوم ۱۵ هزار نفری تکمیل شود تا برای تمرینات و آماده سازی ورزشکاران و داوران وقفه ای ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز