خبرگزاری کار ایران

استفان دی میستورا به ترکیه سفر می‌کند

کد خبر : ۲۳۱۳۶۲

«استفان دی میستورا» امروز برای دیدار با گروه‌های مسلح سوری به شهر «غازی عنتاب» در جنوب شرق ترکیه می‌رود تا برای کسب موافقت اولیه این گروه‌ها درباره طرح توقف درگیری‌ها در شهر «حلب» رایزنی کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز - یکشنبه - برای دیدار با گروه‌های مسلح سوری به ترکیه سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اس‌ان‌اس، «استفان دی میستورا» امروز برای دیدار با گروه‌های مسلح سوری به شهر «غازی عنتاب» در جنوب شرق ترکیه می‌رود تا برای کسب موافقت اولیه این گروه‌ها درباره طرح توقف درگیری‌ها در شهر «حلب» رایزنی کند.

برخی منابع نزدیک به دی میستورا گفتند که سفر وی به غازی عنتاب و دیدار مستقیم با گروه‌های مسلح سوری حاکی از آن است که طرح وی توسط ین گروه‌ها مورد پذیرش قرار نگرفته و آن‌ها خواستار تغییراتی در این طرح هستند.

این منابع افزودند که گروه‌های مسلح سوری خواستار گسترش محدوده طرح دی میستورا به اطراف حلب به ویژه شمال آن تا گذرگاه مرزی «باب الهواء» هستند.

این منابع تصریح کردند که دی میستورا تلاش می‌کند گروه‌های مسلح سوری را قانع کند که به شکل مقدماتی توقف درگیری‌ها را بپذیرند تا پس از آن درگیری‌ها در اطراف این شهر متوقف شود ‏به ویژه آنکه دولت سوریه فقط با توقف درگیری‌ها داخل این شهر موافقت کرده است.

انتظار می‌رود که «رمزی عزالدین» معاون دی میستورا در پایان هفته جاری نتیجه این دیدار را به اطلاع دولت سوریه برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز