خبرگزاری کار ایران

معاریو:

آمریکایی‌ها به بقای حماس در آینده غزه متقاعد شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۹۵

یک مقام صهیونیست گفت که آمریکایی‌ها به بقای حماس در آینده غزه متقاعده شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه معاری، یک مقام اسرائیلی نوشت که آمریکایی‌ها مطمئن هستند که حماس به هر طریقی در آینده غزه باقی خواهد ماند و از این رو هدف، تضعیف و به حاشیه راندن آن است.

این مقام ارشد که در روند گفت و گو با آمریکایی‌ها حضور مستقیم دارد، گفت که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به این واقعیت رسیده است که حماس به احتمال زیاد از نوار غزه ناپدید نخواهد شد و دیدگاه درست از نظر بایدن، حماس ضعیف در کنار یک نیروی فلسطینی قوی و جایگزین است.

وی افزود: «هدف آمریکایی ها تضعیف شدید حماس در زمان فرو نشستن غبار جنگ است. این بدان معناست که حماس قادر به انجام حمله نظامی دیگری مشابه وقایع هفتم اکتبر نباشد اما آنها مطمئن هستند که حماس پس از جنگ نیز به هر شکلی در غزه باقی خواهد ماند».

این مقام صهیونیست گفت: «هدف کنونی در عین حال که حماس به حاشیه رانده می شود، تقویت اسرائیل از جمله تقویت سطح روابط با همسایگان عرب خود با تمرکز بر سعودی هاست. این همان راهکاری است که آمریکایی ها امیدوار هستند به وسیله آن تهدید حماس را از بین ببرند بدون اینکه اسرائیل ناگزیر به ادامه جنگ نامحدود و تدوام خسارت آمریکا  باشد». 

وی گفت: «گزینه جایگزینی که در مذاکرات آمریکایی ها با کشورهای عربی مطرح می شود، انتقال اختیارات در غزه به تشکیلات جدید خودگردان فلسطین است و تا زمان عملی شدن این اتفاق، حضور نیروهای سازمان ملل یا نیروهای مشترک کشورهای عربی مورد حمایت غرب اجتناب ناپذیر است». 

این مقام صهیونیست تاکید کرد که مانع اصلی در این مسیر، اصرار اسرائیل بر آزادی عمل ارتش خود در داخل نوار غزه مشابه وضعیت کرانه باختری پس از عملیات دیوار جدایی است.

وی افزود: «نه عربستان سعودی، نه امارات و نه هیچ کشور عربی دیگر حاضر به یک پیمانکار ارجایی برای اسرائیل تبدیل شوند».

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز