خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد حقوق بشری:

دستور اسرائیل برای تحلیه رفح، نقض قوانین بین‌الملل است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۶۲۶

رئیس شورای پناهندگان نروژی امروز -دوشنبه- هشدار داد که دستور اسرائیل برای انتقال فلسطینیان از رفح در جنوب غزه به شهر ساحلی المواصی، «فراتر از هشدار» و نقض قوانین بین‌الملل است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «یان اگلند» رئیس شورای پناهندگان نروژی امروز -دوشنبه- هشدار داد که دستور اسرائیل برای انتقال فلسطینیان از رفح در جنوب غزه به شهر ساحلی المواصی، «فراتر از هشدار» و نقض قوانین بین‌الملل است. 

وی با اشاره به شرایط وخیم در المواصی از جمله فقدان امنیت پایدار، محل اقامت کافی یا فضای کافی برای فلسطینیانی که مجبور به تخلیه از رفح هستند، آن را فاقد خدمات حیاتی برای انتقال فلسطینیان خواند. 

اگلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این منطقه بدون هیچ تضمینی در مورد ایمنی، اسکان مناسب یا بازگشت پس از پایان جنگ، فاقد ظرفیت برای انتقال تعداد افرادی است که در حال حاضر به دنبال اسکان در رفح هستند».

این مقام حقوق بشری تصریح کرد که با توجه به لزوم تضمین این شروط اساسی ایمنی بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، دستورالعمل‌های اسرائیل برای جابه‌جایی فلسطینیان، انتقال اجباری و نقض جدی قوانین بین‌المللی خواهد بود.

وی گفت که حمله اسرائیل به رفح، «بالقوه جنایات جمعی را به همراه خواهد داشت» و افزود که این حمله می‌تواند «به مرگ‌بارترین مرحله این درگیری منجر شود و رنج وحشتناکی را به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار غیرنظامی آواره در این منطقه تحمیل کند».

بر اساس این گزارش، پس از آن که «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل به سربازان این رژیم در غزه گفت که منتظر «اقدام‌های شدید» در آینده نزدیک باشند، ارتش رژیم صهیونیستی از مردم شرق رفح خواست که «فوراً محل را تخلیه کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز