خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه واتیکان:

خطر جنگ هسته‌ای به بالاترین سطح رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۲۸

وزیر خارجه واتیکان نسبت به افزایش خطر جنگ هسته‌ای به بالاترین سطح خود هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «پل ریچارد گلگر»، وزیر خارجه واتیکان هشدار داد که کشورهای هسته‌ای به طور روز افزون به سیاست‌های سرکوب اتکا می‌کنند و گفت‌و‌گو با مخالفان را نمی‌پذیرند. 

وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: «خطر جنگ هسته‌ای به بالاترین سطح خود در طول نسل‌های متمادی رسیده است که همراه با تهدیدهای غیرمنطقی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است رقابت تسلیحاتی نیز بی‌وقفه ادامه دارد و کشورهای دارای سلاح هسته‌ای به جای انجام تعهدات خود در چارچوب معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌ای به طور فزاینده‌ای به بازدارندگی متوسل می‌شوند». 

این مقام واتیکان تاکید کرد: «جامعه بین‌المللی باید برای تقویت امنیت از طریق حذف کامل تسلیحات هسته‌ای همکاری کند. سلاح‌های هسته‌ای احساس امنیت کاذبی مبتنی بر ذهنیت ترس ایجاد می‌کنند که پیامدهای فاجعه بار انسانی و زیست محیطی به همراه خواهند داشت. خلع کامل سلاح‌های هسته‌ای نیازمند پاسخی جمعی بر اساس اعتماد متقابل است».

وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به ‌درگیری‌های جاری در اوکراین و وقوع دور جدید تنش‌ها بین ارمنستان و آذربایجان خواستار گفت‌و‌گو برای حل اختلافات کنونی و جلوگیری از بروز درگیری‌های جدید در جهان شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز