خبرگزاری کار ایران

ابوالفتح در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

۲ دلیل اصلی عدم حضور ترامپ در مناظره اولیه نامزدهای جمهوری‌خواه

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۷۹۶

کارشناس مسائل آمریکا گفت: محافظه‌کاران معتقدند که دموکرات‌ها دادگستری ایالات متحده را به ابزار انتخاباتی علیه رئیس‌جمهوری سابق که اصلی‌ترین نامزد جمهوری‌خواه است تبدیل کرده‌اند.

«امیرعلی ابوالفتح» کارشناس مسائل آمریکا در تشریح دلایل عدم تمایل رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده به شرکت در مناظره اولیه نامزدهای جمهوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: دونالد ترامپ اعلام کرده که در اولین مناظره نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه شرکت نخواهد کرد و به نظرم عدم حضور او در این رویداد سیاسی دو دلیل عمده دارد. نخست آنکه اگر وی وارد مناظره شود، تمام نامزدها و رقبایش در حزب جمهوری‌خواه برای آنکه بتوانند افکار عمومی را به سمت خود جذب کنند سعی می‌کنند به صورت متعدد به ترامپ حمله کنند و این دقیقاً همان موضوعی است که رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده نمی‌خواهد اتفاق بیفتد. دلیل دوم هم این است که از نظر ترامپ انتخابات مقدماتی و نتایج آن کاملاً مشخص است. او اعتقاد دارد انتخابات مقدماتی به پایان رسیده و آمارها به انضمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که وی حتی از رقیب اصلی خود یعنی ران دیسانتیس هم جلوتر است.

وی ادامه داد: برخی دیگر اعلام کردند که عدم حضور ترامپ در مناظره به دلیل وجود پرونده‌های قضایی خواهد بود که علیه وی مفتوح شده است اما من معتقدم که اساساً طرحِ بیش از اندازه پرونده‌های قضایی علیه ترامپ باعث می‌شود که او طرفداران بیشتری جذب کند و حالا بسیاری از مردم ایالات متحده و کسانی که او را تأیید می‌کنند، معتقد هستند که ملاک حقیقت ترامپ است. به همین جهت با وجود این مؤلفه‌ها، ترامپ نیاز چندانی ندارد که بخواهد خود را با شرکت در مناظره اثبات کند. در این میان اخباری هم از رجوع وی به زندان جورجیا طی روزهای آخر هفته حکایت دارد که این مسأله به معنای بازداشت وی نیست بلکه او برای تفهیم اتهام به صورت موقت تحت نظر قرار داده می‌شود. حتی اگر علیه ترامپ از سوی دستگاه قضایی آمریکا حکم صادر شود باز هم منع قانونی برای شرکت کردن او در انتخابات وجود ندارد.

این تحلیلگر مسائل سایسی تصریح کرد: این در حالیست که دادگاه‌های او هم بسیار طولانی خواهد بود و حتی اگر ترامپ به زندان برود احتمال آنکه محیط زندان به هم بریزد بسیار زیاد است. در این میان جمهوری‌خواهان در یک وضعیت بلاتکلیف قرار دارند؛ به گونه‌ای که برخی از آنها علناً از رفتار و عملکرد ترامپ ناراضی هستند و حتی برخی از افراد مهم حزب جمهوری‌خواه به مخالف اصلی وی تبدیل شده‌اند. در این میان آنها معتقدند که دموکرات‌ها دادگستری ایالات متحده را به ابزار انتخاباتی علیه ترامپ که اصلی‌ترین نامزد جمهوری‌خواه است تبدیل کرده‌اند. این مسائل دست محافظه‌کاران برای محدود کردن ترامپ را بسته است؛ به گونه‌ای که دموکرات‌ها و حتی منتقدان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه به امید آن بودند که وی جا بزند و وارد میدان انتخابات نشود ولی ترامپ دقیقا برخلاف این تحلیل اقدام کرد. توجه داشته باشید که دونالد ترامپ در زمانی که به کار تجارت مشغول بوده چندین و چند دادگاه را دیده و بسیاری از منتقدان وی معتقدند که او را باید رکورددار حضور در دادگاه‌های ایالات متحده دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این وضعیت در حالی اتفاق افتاده که ترامپ در درون طرفدارانش به صورت تمام و کمال تقدیس شده و عملاً او را مقدس می‌دانند اما پرسش آخر که به نوعی یک سؤال اصلی به حساب می‌آید، این است که در این میان وضعیت بایدن چگونه خواهد بود؟ آمارها و آنچه که از بایدن و دموکرات‌ها مشاهده می‌کنیم، نشان می‌دهد احتمال باخت رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده در انتخابات ۲۰۲۴ میلادی متصور است و حتی در این میان به دادگاه رفتن ترامپ می‌تواند به ضرر بایدن و به نفع رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تمام شود؛ چراکه طرفداران او اعتقاد دارند ترامپ به دنبال مبارزه با یک نظام و سیستم دولتی و قضایی فاسد است و تمام پرونده‌هایی که علیه وی مطرح شده صرفاً دروغی بوده که از سوی مخالفان رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده مطرح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز