خبرگزاری کار ایران

تلاش جان کری برای مذاکرات دوجانبه با چین در پرونده آب‌و‌هوا

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۰۹

فرستاده آمریکا برای اعمال فشار بر چین در پرونده آب‌و‌هوا تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری»، فرستاده آمریکا در امور آب‌و‌هوایی امروز -دوشنبه- در پکن برای احیای مذاکرات متوقف شده و اعمال فشار بر چین برای افزایش تلاش‌ها جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلاش خواهد کرد. 

مذاکرات دوجانبه بین واشنگتن و پکن در پرونده آب و هوا سال گذشته در پی سفر «‌نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان متوقف شد.

جان کری، وزیر خارجه پیشین امریکا با وجود اختلافات بین واشنگتن و پکن بر سر برخی مسائل از جمله تایوان از روابط نسبتا دوستانه و با‌ثباتی با چین برخوردار بوده است. 

در همین راستا، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته‌ گفت که کری با ادامه تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای چین را تحت فشار قرار خواهد داد تا به بهانه‌هایی مبنی بر اینکه کشوری در حال توسعه است، کوتاهی نکند. 

سالیوان گفت: «هر کشوری از جمله چین در قبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مسئولیت دارد. در واقع چین باید تحت فشار قرار گیرد تا اقدامات مؤثرتری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام دهد». 

وی افزود:  «چین مدت‌هاست که از وضعیت رسمی خود به عنوان یک کشور در حال توسعه برای توجیه انتشار روزافزون گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌کند. آنها باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند». 

سالیوان گفت: «کری این موضوع را در پکن تبیین خواهد کرد». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز