خبرگزاری کار ایران

رهبر طالبان:

خواهان روابط خوب با جهان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۲۷۰

رهبر طالبان تاکید کرد که این گروه خواهان روابط خوب با جهان است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «مولوی هیبت الله آخوندزاده»، رهبر طالبان افغانستان در پیامی به مناسبت عید سعید قربان اعلام کرد که امارت اسلامی خواهان روابط خوب سیاسی و اقتصادی با جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی است و به مسئولیت خود در این زمینه عمل کرده است.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان این پیام را در صفحه توئیتری خود منتشر کرد. 

آخوندزاده در این پیام افزود: «همان طور که ما در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کنیم، به همان اندازه به دیگران نیز اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهیم».

وی گفت: «در بخش اقتصادی پیش‌بینی‌ها درباره فروپاشی و بحران اقتصادی در کشور نادرست از آب درآمد». 

رهبر طالبان افزود که با اتخاذ اقدامات خردمندانه، صداقت و شفافیت در امارت اسلامی از فروپاشی اقتصادی جلوگیری شد.

وی همچنین با اشاره به موضوع مواد مخدر گفت: «کشت خشخاش در کشور از بین رفته و کشاورزان به دنبال محصول جایگزین هستند و کشت قانونی در حال گسترش است».

هیبت الله افزود:‌ «تولید، قاچاق و استفاده از انواع مواد مخدر ممنوع شده و اکنون بسیاری از شهروندان به ویژه جوانان از این آسیب نجات یافته‌اند». 

وی گفت: «در زمینه حقوق زنان نیز اقدامات مشخصی برای نجات آنها از بسیاری از ظلم‌های سنتی از جمله ازدواج اجباری انجام و حقوق مشروع آنها حفظ شده است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز