خبرگزاری کار ایران

مجله نیشن:

آمریکا می‌داند که به خاطر جنایت‌های جنگی محاکمه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۰۵

مجله نیشن نوشت که آمریکا معتقد است بدون محاکمه می‌تواند مرتکب جنایت‌های جنگی شود.

به گزارش ایلنا، مجله آمریکایی نیشن با انتشار مقاله ای به قلم « ربکا گوردون»، روزنامه نگار این مجله  نوشت که آمریکا معتقد است می‌تواند بدون محاکمه یا مجازات مرتکب جنایت‌های جنگی شود.

وی نوشت: «آیا واقعا بهتر نبود اگر کمتر استثنایی بودیم؟ برای مثال به جای اختصاص میلیاردها دلار برای شرکت‌های تولید سلاح و حمایت از سیستم نظامی بخشی از این پول را به پوشش نیازهای حقیقی مردم آمریکا ‌یا دست کم برای تأمین اعتبار مالیاتی جدید برای کودکان اختصاص می دادیم». 

این روزنامه‌نگار تاکید کرد که موضع ایالات متحده در فرار از مجازات با امتناع این کشور از امضای معاهده دادگاه کیفری بین‌المللی آغاز شد. به همین دلیل، ایالات متحده و شهرواندان آن بر اساس قوانین حقوق کیفری بین المللی قابل محاکمه نیستند.

وی افزود: «واشنگتن تلاش کرد این سند را امضا کند، اما سنای آمریکا آن را تصویب نکرد و رؤسای جمهور آمریکا از زمان بیل کلینتون تمایلی برای به رسمیت شناختن این معاهده بین‌المللی نشان نداده‌اند».

طبق این مقاله، ایالات متحده با هزینه‌های نجومی در مجموعه دفاعی و با وجود ۷۵۰ پایگاه نظامی به رسمیت شناخته شده این کشور در ۸۰ کشور جهان و همچنین با برافروختن جنگ‌های متعدد از جمله تهاجم علیه عراق در سال ۲۰۰۳ احساس معافیت خود از محاکمه را تقویت می‌کند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز