خبرگزاری کار ایران

تبادل فهرستی از سایت‌های هسته‌ای واسرا بین هند و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۸۶۴

وزارت خارجه هند از تبادل فهرستی از سایت‌های هسته‌ای و اسرا بین دهلی نو و اسلام آباد خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، وزارت خارجه هند امروز -‌یکشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که دهلی نو و اسلام‌آباد فهرستی از سایت‌های هسته‌ای و اسرا را مبادله کردند.

در این بیانیه آمده است:‌ «‌هند و پاکستان امروز از طریق کانال‌های دیپلماتیک به طور همزمان در دهلی نو و اسلام آباد فهرستی از امکانات و تاسیسات هسته‌ای مشمول توافق درباره منع حمله به تاسیسات هسته‌ای دو کشور مبادله کردند». 

طبق این بیانیه، این توافق که در ۳۱ دسامبر ۱۹۸۸ ایجاد و در ۲۷ ژانویه ۱۹۹۱ اجرایی شد، هند و پاکستان را موظف می‌کند تا در تاریخ ۱ ژانویه هر سال فهرستی از سایت‌ها و تاسیسات هسته‌ای مشمول این توافق نامه را به یکدیگر ارائه دهند. 

وزارت خارجه هند اعلام کرد که امروز برای سی و دومین بار مبادله فهرست‌ها بین دو کشور انجام شد. 

دهلی نو و اسلام آباد همچنین فهرستی از اسرای غیرنظامی و ماهیگیران بازداشت شده را رد و بدل کردند. 

بر این اساس هند فهرستی از ۳۳۹ اسیر غیرنظامی و ۹۵ ماهیگیر پاکستانی را ارائه کرد، اسلام آباد نیز در مقابل، فهرستی از ۵۱ اسیر غیرنظامی و ۶۵۴ ماهیگیر بازداشت شده هندی یا مظنون به داشتن تابعیت هند را ارائه کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز