خبرگزاری کار ایران

سفیر ترکیه در مراکش:

طرف های سوم از درگیری صحرا بین رباط و الجزایر سود می برند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۱۰۷

سفیر ترکیه در مراکش درگیری صحرا بین رباط و الجزایر را به سود طرف های سوم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وسیا الیوم، «عمر فاروق دوغان»، سفیر ترکیه در مراکش گفت: «درگیری صحرا (بین مراکش و الجزایر) کاملا ساختگی و به نفع طرف های سومی است که هدف آنها مانع تراشی در برابر توسعه در منطقه است.

وی موضع ترکیه را در قبال موضوع صحرا روشن کرد و گفت: «در وهله نخست ما کشورهای شمال آفریقا از جمله مراکش را برادران و دوستان مسلمان می دانیم. مشکل صحرا ما را ناراحت می کند زیرا در ترکیه نیز ما مشکل مشابه داریم. و فقط مردم و مقام های ترکیه هستند که می توانند واقعا احساسات مقام ها و مردم مراکش را درک کنند».

دوغان افزود: «ما از توسعه عادلانه در منطقه حمایت می کنیم و معتقدیم که این یک درگیری کاملا ساختگی است که به نفع طرف های سوم است که هدفشان جلوگیری از توسعه در منطقه از جمله مراکش است».

وی گفت: «ما می‌خواهیم دو کشور برادر بتوانند با هم بنشینند، توافق کنند و به راه حل دست یابند. به همین دلیل به سیاست دست یاری که مد نظر محمد ششم، پادشاه مراکش است، اهمیت بسیاری قائل هستم و منتظریم که کشور همسایه یعنی الجزایر نیز به درخواست های پادشاه مراکش پاسخ دهد.

این مقام ترک ادامه داد: «ما آماده کمک به روند نزدیک شدن مراکش و الجزایر هستیم. ما می دانیم که این کار آسانی نیست، اما معتقدیم که باید جسور باشیم و قدم اول را برداریم، زیرا اگر اولین گام برای گفت و گو را برنداریم  هرگز به راه حل عادلانه نخواهیم رسید. ما از راه حل حمایت می کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز