خبرگزاری کار ایران

پیروزی حزب «دموکرات مسیحی» در انتخابات ایالتی غرب آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۲۲۱

بر اساس آخرین نتایج انتخابات در ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان، حزب «دموکرات مسیحی» با کسب ۳۵ و هشت درصد آرا به پیروزی رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، بر اساس آخرین نتایج شمارش آرا، در انتخابات روز گذشته -یکشنبه- در ایالت کلیدی «نوردراین وستفالن» در غرب آلمان، حزب دموکرات مسیحی با افزایش دو و هشت دهم درصدی آرا نسبت به انتخابات پیشین، ۳۵ و هشت دهم درصد آرا را از آن خود کرده و به پیروزی رسید.

حزب سوسیال دموکرات با ریزش چهار و نیم درصدی آرا نسبت به انتخابات پنج سال پیش، ۲۵ و هفت دهم درصد و حزب سبز نیز با یک افزایش چشمگیر ۱۱ و شش دهم درصدی نسبت به انتخابات پیشین موفق به کسب ۱۸ درصد آرا شدند. سبزها موفق‌ترین حزب این انتخابات بوده‌اند.

آرای حزب دموکرات‌های آزاد (لیبرال‌ها) با ریزش هفت درصدی روبه‌رو شد و توانست با کسب پنج و شش دهم درصد آرا، حد نصاب ورود به پارلمان ایالتی را کسب کند.

همین طور حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» نیز با ریزش یک و هشت دهم درصدی به پنج و شش دهم درصد آرا دست یافت و به این ترتیب موفق به ورود به پارلمان ایالتی شد.

حزب چپ آلمان با از دست دادن دو و هشت دهم درصد آرا نسبت به انتخابات پنج سال پیش، به دو و یک دهم درصد آرا دست یافت و از ورود به پارلمان ایالتی بازماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز