خبرگزاری کار ایران

آیا بعد از ترک شیشه نیاز به مراقبت‌های روانی هم وجود دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۰۹۹

مراقبت های روانی بعد از ترک شیشه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین مراجعه به یک کلینیک معتبر ترک اعتیاد با کادر مجرب را هرگز فراموش نکنید

با بایدها و نبایدهای مراقبت‌های روانی بعد از ترک شیشه آشنا شوید

از بین رفتن چیزی حدود 50 درصد گیرنده‌های هورمون‌هایی همچون دوپامین و سروتونین، در خلال استفاده از شیشه، زنگ خطر برای افرادی است که عارضه اعتیاد گریبان‌گیر آن‌ها شده است. زنگ خطری که از وابستگی روانی افراد در کنار وابستگی جسمی آن‌ها در اثر اعتیاد به مصرف انواع مختلف مواد اعتیادزا و به صورت خاص شیشه صحبت می‌کند. از این رو لازم است که برای قدم گذاشتن در مسیر اصولی ترک اعتیاد به شیشه، از یک پزشک و یا بهترین روانپزشک ترک اعتیاد کمک گرفته شود تا به این وسیله بتوان عوارض ناشی از وابستگی‌های روانی ایجاد شده در فرد را به بهترین حالت ممکن مدیریت کرد.

مهم‌ترین عوارض روانی ناشی از اعتیاد به مصرف شیشه

در کنار وابستگی روانی، اعتیاد به مصرف شیشه منجر به بروز عوارض روانی متعددی در فرد می‌شود. به شماری از مهم‌ترین این عوارض در ادامه به صورت فهرست وار اشاره شده است:

  • افزایش تحریک پذیری در فرد
  • قوت گرفتن روحیه پرخاشگری در بیماران
  • ایجاد توهمات حسی در فرد مصرف کننده شیشه
  • بروز بیماری‌های روانی همچون پارانوئید (بدبینی) و یا اسکیزوفرنی در فرد
  • و ...

اهمیت استفاده از متدهای روان درمانی برای ترک اعتیاد به مصرف شیشه

عدم استفاده از روش‌های اصولی و درست برای ترک اعتیاد شیشه در افراد در برگشت دوباره آن‌ها به سمت استفاده مجدد از این ماده اعتیادزا نقش انکارناپذیری دارد. بازگشتی که می‌تواند منجر به بروز عوارض روانی و عصبی متعددی در فرد شود. یکی از مهم‌ترین این عوارض، بالا رفتن احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های روانی خطرناکی همچون اسکیزوفرنی است. بیماری که می‌تواند تا آخرین لحظات زندگی فرد با او همراه شود. مسئله‌ای که اهمیت مراجعه به پزشک ترک اعتیاد در یک کلینیک و یا مرکز ترک اعتیاد معتبر را برای ما دوچندان می‌کند. در این بین نیز نباید از ابتلای فرد به بیماری‌های جسمی خطرناکی همچون ایدز، هپاتیت و ... غافل بود.

در چنین وضعیتی لازم است فرد در کنار دریافت درمان‌های دارویی، مجموعه‌ای از خدمات مشاوره‌ای را جهت کسب‌های مهارت‌های لازم برای جلوگیری از ایجاد وسوسه، مدیریت فردی و مدیریت شرایط بحرانی، تاب آوری به هنگام بروز ناملایمات و سختی‌ها و ... را دریافت کند. خدماتی که بهتر است به بیمار و خانواده او به صورت همزمان در کل پروسه درمان و حتی بعد از آن نیز آموزش داده شوند. این خدمات که بخشی از آن‌ها تحت عنوان مراقبت‌های روانی بعد از ترک شیشه شناخته می‌شوند، آمارهای مبنی بر بازگشت دوباره فرد به سمت استفاده مجدد از مواد را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهند.

آیا بعد از ترک شیشه نیاز به مراقبت‌های روانی هم وجود دارد؟

کلینیک طلوع، جایی برای بهبودی کامل شما

کلینیک طلوع، یک مرکز ترک اعتیاد و روانپزشکی بوده که در تلاش است از به روزترین و علمی‌ترین متدهای درمانی برای بهبودی کامل مراجعین خود استفاده کند. مرکزی که دارای مجوز و تاییدیه از سوی ارگان‌های معتبری همچون وزارت بهداشت و درمان کشور است.

کلینیک طلوع بهترین مرکز ترک شیشه در تهران است که در این مرکز، مجموعه‌ای از خدمات مشاوره‌ای توسط بهترین روانپزشکان ترک اعتیاد ارائه می‌شود. خدماتی که به صورت برگزاری جلسات مشاوره خصوصی و در برخی از مواد به صورت برگزاری جلسات گروه درمانی و خانواده درمانی در گام برداشتن فرد به سوی بهبودی کامل، نقش انکارناپذیری دارند.  خدماتی که به صورت اختصاصی و بر اساس شرایط فیزیکی و روانی بیمار به او و خانواده‌اش در کل پروسه درمان و حتی بعد از آن ارائه می‌شوند.

کلینیک طلوع دارای یک مرکز سم زدایی پیشرفته همراه با کادر درمانی بسیار با تجربه‌ای بوده که امکان انجام انواع مختلف سم زدایی از تدریجی گرفته تا سریع و فوق سریع را برای بیماران، فراهم می‌کند. در این مرکز همچنین از روش‌های تضمینی و بدون عارضه‌ای همچون کاشت داروی نالتروکسان برای درمان وسوسه بعد از ترک اعتیاد در بیماران استفاده می‌شود. دارویی که به واسطه تاثیری بالایی که در سرکوب حس لذت بیماران دارد به عنوان یک راه حل قطعی برای کنترل وسوسه و میل به مصرف بعد از دوره ترک اعتیاد شناخته می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز