خبرگزاری کار ایران

چطور بدون تور به مقاصد مختلف سفر کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۸۵۵

هرچند سفر کردن با تورهای گردشگری به ویژه در سفر به مقاصد کمتر شناخته شده یا کشورهای خارجی برای اغلب گردشگران در اولویت قرار دارد اما عده‌ای از گردشگران هم تمایل دارند تا جوابی برای این سؤال پیدا کنند که چطور بدون تور به مقاصد مختلف سفر کنیم؟ اگر این سؤال در ذهن شما هم هست و قصد دارید این بار بدون تور راهی سفر شوید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم در سفرهای انفرادی و مستقل چه مواردی را باید در برنامه‌ریزی پیش از سفر قرار دهید تا تجربه خوبی از سفرتان داشته باشید.

چرا بدون تور و انفرادی سفر کنیم؟

بگذارید قبل از آنکه به برنامه‌ریزی برای سفر بدون تور بپردازیم دلایل سفر بدون تور را مطرح کنیم. سفر انفرادی روشی است برای تجربه‌گرایی و به چالش کشیدن خودتان. برخلاف سفر با تور که همه چیز توسط برگزارکننده تور برنامه‌ریزی می‌شود، وقتی قرار است به تنهایی سفر کنید چالش‌هایی وجود دارند که خودتان باید با آنها روبه‌رو شوید. اگر از آنهایی باشید که از چالش‌های کوچک حین سفر استقبال می‌کنند پس سفر بدون تور گزینه ایده‌آلی است. از طرف دیگر در سفر با تور باید طبق برنامه مشخصی پیش بروید در حالی که در سفرهای انفرادی برنامه سفر کاملاً بر حسب سلایق شخصی فرد است. بعلاوه برخی از افراد علاقه‌ای به سفرهای دسته‌جمعی ندارند و ترجیح می‌دهند به تنهایی به کشف جنبه‌های تازه در مقصدی مشغول شوند. گذشته از همه اینها در سفر بدون تور می‌توان با بودجه کمی که در اختیار است برنامه‌ریزی کرد و راهی سفر شد.

برای انتخاب مقصد از تورهای گردشگری الهام بگیرید

در اولین قدم برای آنکه یک مقصد جذاب و مناسب برای سفرتان پیدا کنید بهتر است سری به فهرست تورهایی که در طول فصل ارائه می‌شوند بزنید. از میان همه آنها دسته‌ای از مقاصد هستند که تعداد زیادی از تورهای گردشگری به آنها اختصاص پیدا کرده‌اند. این مقاصد به دلیل جذابیت‌های زیادی که دارند متقاضیان بیشتری هم دارند بنابراین اگر در انتخاب مقصد مردد هستید بهتر است به دنبال تورهای پرتکرار بروید و مقاصد آنها را انتخاب کنید.

درباره جنبه‌های مهم مقصد سفر تحقیق کنید

بعد از آنکه مقصد سفرتان را مشخص کردید بهتر است به جای آنکه بدون هیچ پیش زمینه ذهنی راهی سفر شوید برخی از اطلاعات ضروری و کلی را درباره مقصد جستجو کنید و از پیش درباره آنها اطلاعات کافی به دست آورید. آشنایی کلی با مناطق مختلف مقصد یکی از چیزهایی است که بهتر است درباره آن بدانید. مثلاً این که مرکز شهر و نقاط حاشیه‌ای در چه ناحیه‌ای هستند و یا سطح امنیت در مناطق مختلف به چه میزان است. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان رزرو هتل بهترین موقعیت مکانی را در نظر بگیرید و در حین سفر برای تردد در نقاط مختلف شهر از پیش بدانید که چه نکات ایمنی را باید رعایت کنید.

در تعیین زمان سفرتان هوشمندانه‌تر عمل کنید

بهتر است در سفر بدون تور از سفر در فصل‌های شلوغ یا بازه‌های تعطیلات نظیر ایام نوروز یا اعیاد دیگر خودداری کنید و به جای آن در روزهای غیر تعطیل و فصل‌های خلوت سفر کنید. زیرا با سفر در ایام خلوت هم حسابی در هزینه سفرتان صرفه‌جویی می‌کنید و هم فارغ از ازدحام گردشگران فرصت بهتری برای گشت و گذار و جاذبه‌گردی در مقصد در اختیار دارید.

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر

بعد از آنکه مقصد و زمان سفرتان را مشخص کردید حالا دیگر نوبت آن می‌رسد تا وسیله نقلیه برای سفر را هم مشخص کنید. در انتخاب وسیله نقلیه دو موضوع مهم را باید در نظر گرفت: اول مسافت میان مبدأ و مقصد و دوم بودجه مالی سفر. اگر به دنبال سفری اقتصادی هستید سفر با قطار یا خودرو شخصی را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا هم هزینه مقرون به صرفه‌ای دارند و هم سفر کردن با آنها راحت‌تر است. با این وجود اگر مسافت سفر طولانی است و یا راهی یک سفر خارجی هستید که امکان سفر زمینی برای آن وجود ندارد باز هم می‌توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت؛ مرجع فروش بلیط هواپیما کنید. زیرا علاوه بر آنکه تنوع گزینه‌های آن زیاد است می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری و تخفیف‌دار را به راحتی پیدا کنید و در این صورت یک سفر مقرون به صرفه و در عین حال راحت را تجربه کنید.

چطور بدون تور به مقاصد مختلف سفر کنیم؟

اطلاعات ضروری که درباره مقاصد خارجی باید بدانید

وقتی صحبت از سفر بدون تور به کشورهای خارجی می‌شود مهم‌ترین چیزی که باید در زمان برنامه‌ریزی سفر در نظر بگیرید آشنایی با قوانین و فرهنگ عمومی مردم مقصد است. زیرا برخی از کشورها قوانین خاصی دارند که عدم رعایت آنها توسط گردشگران شامل جریمه‌های نقدی و یا به دردسر افتادن گردشگران می‌شود. بعلاوه در سفرهای خارجی بدون تور حتماً لازم است درباره واحد پولی مقصد و نرخ تبدیل آن باخبر باشید؛ زیرا مسلماً مخارج سفرتان را باید با واحد پولی مقصد پرداخت کنید. در کنار همه اینها توصیه می‌کنیم برخی از عبارت‌ها و جملات پرکاربرد و روزمره را به زبان مقصد یاد بگیرید تا دست کم بتوانید در موقعیت‌های خاص از مردم بومی راهنمایی بگیرید.

ابزارهایی که در سفر بدون تور باید همراه داشت

برخی ابزارهای به ظاهر ساده اما بسیار کاربردی را در سفر بدون تور باید همراه برد. این ابزارهای کارآمد شامل نقشه‌های مقصد، اپلیکیشن‌های مسیریاب آنلاین و تاکسی‌های آنلاین هستند. زیرا به کمک این ابزارها از سردرگمی در محیط ناآشنای مقصد خلاص می‌شوید و می‌توانید به طور مستقل و با خیال آسوده در مقصد گشت و گذار کنید.

برنامه‌ریزی برای تفریح و جاذبه‌گردی در مقصد

مسلماً مهم‌ترین بخش هر سفر جاذبه‌گردی و گشت و گذار در میان جاهای دیدنی مقصد است. بنابراین بهتر است در سفرهای انفرادی بدون تور که خبری از راهنما و گشت‌های شهری نیست خودتان دست به کار شوید و فهرستی از جاهای دیدنی و مراکز تفریحی مقصد تهیه کنید. بهتر است از قبل درباره زمان بازدید، شرایط بازدید و یا بلیط ورودی مکان‌های گردشگری مقصد اطلاعاتی به دست آورید تا از زمانتان در حالی که در مقصد به سر می‌برید نهایت استفاده را برای تفریح و سرگرمی ببرید.

چطور بدون تور به مقاصد مختلف سفر کنیم؟

کلام آخر

علی‌رغم محبوبیت سفر با تورهای گردشگری در میان گردشگران بسیاری از افراد سفر بدون تور را ترجیح می‌دهند. اما سفر بدون تور نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن برخی نکات ضروری است که در این مطلب آنها را بررسی کردیم تا به این سؤال پاسخ دادیم که چطور بدون تور به سفر برویم؟ مواردی که در پاسخ به این سؤال مطرح کردیم شامل همه سفرهای انفرادی فارغ از مقصد سفر و شیوه سفر است بنابراین می‌توانید از آنها به عنوان راهنمایی در برنامه‌ریزی انواع سفرها بدون تور استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز