خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز:

ضرورت جذب بودجه‌های پژوهشی از سوی دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۶۴

قطعاً این نمایشگاه توان نمایان سازی بخشی از توانایی‌های استان البرز را دارد و امید آن داریم که با همکاری بیش از پیش تمامی ارکان اجرایی، علمی و صنعتی استان در آینده شاهد گام‌هایی بلند در این بخش باشیم و استان جایگاه خود را در همایش‌های ملی پیداکند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز بر ضرورت جذب بودجه‌های پژوهشی از سوی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، عباداله کامکار در آیین آغازین بزرگداشت هفته پژوهش دراستان البرز که در سالن همایش‌های دانشگاه خوارزمی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد؛ ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه سخنان خود را در راستای اهمیت پژوهش و گرامیداشت این هفته با فرمایشاتی از مقام معظم رهبری آغاز کرد و گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری بسیاری از بودجه‌هایی که در کشور است، بودجه‌های اولویت دار نیست همین بودجه‌ها بدون شک باید به بخش‌های تحقیقات اختصاص یابد و و این موضوع را در دستگاه‌های دولتی باید دنبال کنیم.

کامکار تصریح کرد: برهمین اساس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش شکل گرفت تا با تشریک مساعی تمامی دست اندارکاران در بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فعالان بخش خصوصی گامی برای ایجاد چنین رویکرد هم افزا برداریم.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های اجرایی هفته پژوهش پرداخت و گفت: اولین نشست هماهنگی هفته پژوهش در سطح ملی از طریق وزارت علوم و وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شد، برگزار گردید و پس از آن در آبان ماه سالجاری، ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در استان به ریاست استاندار البرز با رهنمودهای لحظه به لحظه ایشان رسماً کار خود را با ترکیبی از مدیران استان، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی آغاز نمود و با برگزاری چندین جلسه برنامه ریزی لازم را انجام و تصمیمات مورد نیاز را اتخاذ نمود که ماحصل این تصمیمات در قالب این همایش و نمایشگاه به منصه ظهور رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز ادامه داد: برگزاری نمایشگاه حاضر با مشارکت دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و فناور، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی با اختصاص یکصد غرفه و با حضور ۵۰ درصد بخش خصوصی به انجام رسید.

وی افزود: همدلی، وحدت رویه همه دست اندرکاران در شکل گیری این مهم ستودنی است و نتیجه آن نیز موجبات توسعه روز افزون استان پرتوان البرز را فراهم خواهد ساخت.

کامکار گفت: در این همایش و نمایشگاه با انتخاب ۵ پژوهشگر بر‌تر از دانشگاه‌ها، ۳ پژوهشگر بر‌تر از دانشگاه‌های اجرایی و یک معلم پژوهنده و یک دانش آموز، ۵ فن آور بر‌تر استان و چند غرفه بر‌تر نمایشگاه بر اساس توانمندی‌ها توسط هیئت علمی و اجرایی مشخص شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز افزود: علاوه بر آن طراحی تعداد ۸ کارگاه تخصصی که در خلال برگزاری نمایشگاه با دعوت از صاحبنظران برجسته و طراحی دو پنل تخصصی با رویکرد کاربردی سازی پژوهش از جمله برنامه‌های دیده شده است و بر‌ترین‌ها در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: قطعاً این نمایشگاه توان نمایان سازی بخشی از توانایی‌های استان البرز را دارد و امید آن داریم که با همکاری بیش از پیش تمامی ارکان اجرایی، علمی و صنعتی استان در آینده شاهد گام‌هایی بلند در این بخش باشیم و استان جایگاه خود را در همایش‌های ملی پیداکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز