خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم عنوان کرد:

شهر دانا برتر از شهر هوشمند است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۹۹۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید به دنبال شهر دانا باشیم، وقتی می‌گوییم شهر هوشمند یعنی شهری که تنها متکی بر فناوری است اما در شهر دانا به علوم انسانی و علوم دینی هم پرداخته می‌شود. در شهر هوشمند کنترل بیرونی است اما در شهر دانا کنترل‌ها هم بیرونی و هم درونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدعلی زلفی‌گلی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند گفت: بحث هوشمندی باید فراتر از شهر دیده شود و به زندگی فردی و اجتماعی تسری یابد.

وی افزود: به جای شهر هوشمند بهتر است بگوییم شهر دانا. دانا به کسی می‌گویند که علم و عقل را با هم دارد و شهر دانا شهری بهره‌مند از این دو است، عقل یعنی استفاده از تجربه و قدرت پیشگیری و علم یعنی برطرف کردن نیازها و افزایش دارایی‌ها.

زلفی‌گلی تصریح کرد: باید به دنبال شهر دانا باشیم، وقتی می‌گوییم شهر هوشمند یعنی شهری که تنها متکی بر فناوری است اما در شهر دانا به علوم انسانی و علوم دینی هم پرداخته می‌شود. در شهر هوشمند کنترل بیرونی است اما در شهر دانا کنترل‌ها هم بیرونی و هم درونی است.

وزیر علوم ادامه داد: میان آرامش و آسایش تفاوت وجود دارد. شهر هوشمند تنها آسایش دارد اما ممکن است آرامش به بار نیاورد آرامش علاوه بر فناوری علوم انسانی، دینی و هنر را هم دربرمی‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز