خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک:

اختلال در یکی از بخش‌های سامانه تدارک الکترونیکی دولت/ مراقب سوء استفاده‌ها باشید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۴۱۵

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک از اختلال در سامانه خرید کوچک و متوسط از سامانه تدارک الکترونیکی دولت خبر داد و گفت که طبق قانون وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه باید صرفاً به حساب خزانه دولت پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، امین کلاهدوزان از اختلال در درگاه پرداخت کارمزد سامانه خرید کوچک و متوسط از سامانه تدارک الکترونیکی دولت که برای برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌ها استفاده می‌شود، در روزهای اخیر خبر داد و گفت: اختلال فقط در یکی از درگاه‌ها اتفاق افتاده، عملیات مناقصه و رقابت اختلالی ندارد و مشکل فقط مربوط به مرحله آخر و بعد از مشخص شدن برنده است که باید کارمزدی پرداخت شود. اما درگاه پرداخت این کارمزد به دلیل عدم رعایت الزام قانونی از سوی مجری به مشکل برخورده است.

وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد تا زمان حل اختلال، افرادی با ارسال پیامک جعلی از شرایط سوء استفاده کنند، تصریح کرد: بنابراین برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی اعلام می‌کنیم حساب جایگزین فقط در خزانه دولت است و صرفا به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیک است. همچنین مرکز فقط از طریق وب سایت اطلاع رسانی می‌کند و هیچ پیامکی برای مخاطبان سایت ارسال نخواهد شد. بنابراین امکان دارد پیامک‌ها برای سوء استفاده باشد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: در این خصوص مقتضی است کارپرداز مدیر تدارکات یا مقام اجرایی خرید در دستگاه‌های اجرایی نسبت به راهنمایی برنده برای واریز وجه کارمزد (مطابق مبلغ اعلامی در سامان) به حساب اعلام شده و با شناسه مذکور در این بند اقدام و فیش واریزی را از  برنده معامله دریافت کنند. همچنین برنده معامله، ضمن ثبت تیکت در سامانه ستاد ایران درخواست اعمال فیش و ادامه مراحل را درج کنند.

کلاهدوزان در رابطه با الحاق مزایده‌های اجرای احکام قوه قضاییه گفت که در حال حاضر این کار به صورت پایلوت در ۱۰۰ شعبه شروع شده است.

وی با بیان اینکه بحث اتصال شهرداری‌ها به این سامانه فراز و نشیب زیادی داشته، تصریح کرد: نزدیک به دو سال است که پیگیر هستیم شهرداری‌ها نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بخش عمومی مناقصه‌های خود را در سامانه تدارک الکترونیکی دولت انجام دهند. اما مقاومتی به استناد یک دستورالعمل داخلی در شهرداری وجود داشته است.

کلاهدوزان گفت: طبق قانون وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه باید صرفاً به حساب خزانه دولت به شماره ۴۰۰۱۰۶۲۷۰۱۰۲۹۳۹۰ نزد بانک مرکزی قابل واریز در تمامی شعب بانک‌ها با شماره شبا IR۳۳۰۱۰۰۰۰۴۰۰۱۰۶۲۷۰۱۰۲۹۳۹۰ به نام مرکز توسعه تجارت (الکترونیکی) با شناسه واریز پرداخت ۳۱۲۰۶۲۷۸۲۱۴۰۱۸۶۰۰۰۱۱۴۰۰۰۴۰۵۵۰۰ واریز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز