خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت مطرح کرد:

ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس تجهیزات سرچاهی صادر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۲۱

وزیر نفت اظهار داشت: یکی از اهداف ساخت چنین تجهیزاتی صادرات آنها است، قطعا می‌توانیم به کشورهای منطقه خصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس که عمدتا نفت و گازخیز هستند صادرات داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جواد اوجی در مراسم رونمایی از تجهیزات سرچاهی با بیان اینکه امروز توفیق داشتیم شاهد افتتاح و بهره برداری از یکی از تجهیزات هایتک صنعت نفت یعنی تجهیز سرچاهی با فشار ۱۵۰۰۰ pSI باشیم، اظهار داشت: تجهیزات سرچاهی یکی از اقلام حیاتی و مهم در صنعت نفت است که تنها چند شرکت محدود در دنیا قادر به ساخت آنها هستند.

وی با بیان اینکه این تجهیزات با حمایت صندوق بازنشستگی نفت و سفارشات شرکت ملی نفت برای بالغ بر ۵ سال سفارش داده شدند، گفت: امروز یکی از اقلام کلیدی و با تکنولوژی بالا توسط شرکت دانش بنیان ساخته شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه یکی از اهداف ساخت چنین تجهیزاتی صادرات آنها است، خاطرنشان کرد: قطعا می‌توانیم به کشورهای منطقه خصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس که عمدتا نفت و گازخیز هستند صادرات داشته باشیم.

وی تاکید کرد: جدای تامین نیاز داخل نگاه ما صادراتی است و قطعا چند قلم کالای حفاری و تجهیزات درون چاهی توسط همین شرکت‌ها در همین دولت ساخته می‌شود و کشور خودکفا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، تجهیزات سرچاهی با فشار کاری PSI۱۵۰۰۰ برای اولین بار در کشور در قالب پروژه‌های دوگانه وزارت نفت بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری های تولید ولهد در جهان توسط شرکت دانش بنیان فناوری تجهیزات سرچاهی تولید و تحویل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز