خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

سهم شرکت‌های حمل‌ونقل کاشان برای جابه‌جایی بار بسیار ناچیز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۳۸۳

مدیرعامل انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان کاشان گفت: ۷۰ درصد خودروهای سنگین شهرستان فرسوده و مستهلک است و دولت هم تسهیلاتی ارزان قیمت برای نوسازی به رانندگان پرداخت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا از کاشان، مرتضی مقامی در جمع مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل کاشان با بیان اینکه مدت‌هاست نقطه‌ای برای احداث شهرک حمل‌ونقل مشخص شده ولی برخی ادارات دولتی دراین‌خصوص همکاری نمی‌کنند، خاطرنشان می‌کند: رفت‌وآمد و توقف تریلر و کامیون در محیط شهری نه تنها سبب نارضایتی مردم شده بلکه زمینه‌ساز جولان سارقان هم گردیده است. افرادی هستند به محض پارک وسیله سنگین حامل بار، اقدام به ربودن باطری و یا بخشی از محموله می‌کنند که بعضاً چندین برابر کرایه به راننده ضرر وارد می‌شود.

 مدیرعامل انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان کاشان نبود کمربندی را چالش جدی برای رانندگان می‌داند و دراین‌خصوص می‌گوید: تریلر برای بارگیری مجبور به ورود به شهر کاشان است و همیشه قبل یا پس از بارگیری جریمه می‌شود و این قابل‌قبول نیست بسیاری از شهرهای کوچک استان اصفهان دارای کمربندی بوده ولی کاشان به عنوان شهری صنعتی از این قابلیت بی‌بهره باشد.

 به گفته مقامی، برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدی در کاشان هیچ‌گونه تعاملی برای رونق کسب‌وکار شرکت‌های حمل‌ونقل بار ندارند و محصولات تولیدی خود را جهت حمل به شرکت‌های ترابری غیربومی که خارج از کاشان هستند می‌دهند، این در شرایطی است که در این بارنامه‌ها که حتی در کاشان صادر نمی‌شود مبدا و مقصد بار مشخص نیست، نرخ‌ها متفاوت بوده و رانندگان بیشتر از ظرفیت خودرو بارگیری می‌کنند که هم خطرناک است و هم به راه‌های شهرستان آسیب می‌زند.

 مدیرعامل انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان کاشان دغدغه‌های صنف رانندگان کامیون و تریلر را بی‌شمار می‌داند که نیازمند ساعت‌ها زمان برای بازگویی آن است، اما آنچه که مهم می‌داند توجه به صنفی است که اگر یک روز را تعطیل کنند معلوم نیست چه بر سر صنعت شهر کاشان خواهد آمد.

 وی در خصوص محلی برای خوابگاه رانندگان و یا تعمیرات خودروهای سنگین که با وجود تردد خودروهایی با پلاک خارج از شهرستان ضرورت بیشتری برای ساخت آن احساس می‌شود معتقد است: اگر چند سال پیش محلی برای استراحت رانندگان پیش‌بینی می‌شد هیچگاه دو برادر به دلیل گازگرفتگی ناشی از روشن کردن پیک‌نیک در کامیون فوت نمی‌شدند و یا راننده‌ای به هنگام تعمیر چرخ تریلر و رها شدن چک به شکل دلخراشی جان خود را از دست نمی‌داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز